خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علامه درباره‌ی محدودیت‌های خاتمی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی درباره‌ی آنچه «افزایش محدودیت‌های سید محمد خاتمی، رییس جمهوری اسبق و منتخب ملت» خوانده‌اند، در بیانیه‌ای واکنش نشان دادند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می‌آید:

در شرایط خاص کنونی ایران که بزنگاه خواندن آن به لحاظ تاریخی بیراه نیست و در آن دشمنان مردم ایران هر روز تلاش خود را جهت ائتلاف و اتحادهای منطقه ای و فرامنطقه ای علیه هویت، تاریخ و جغرافیای کشورمان می کنند نمی‌توان از راهی جز وحدت کلمه و اجماع سخن گفت. درشرایطی که در آن رئیس جمهور امریکا هر روز در تریبون‌های رسمی و غیررسمی به شکل مشخص و روشن تهدیدهای نظامی و غیرنظامی را بر می شمرد و برجام را هدف حملات خود قرار می‌دهد، باید شرایط را درک و از هر گونه تفرقه و خودزنی دوری کرد.

یادآوری این شرایط حساس لازم بود تا این نکته را برجسته کرد که در این برهه نه تنها هوشیاری و هوشمندی سه قوه بلکه همه ارگان‌های کشوری و لشگری ضروری است تا با در پیش گرفتن راهبردی واحد، پیامی روشن به تمامی جهانیان ارسال شود تا در آن از عزم ملی ایرانیان برای ایستادن در مقابل تهدیدها و حرکت به سمت کنشگری موثر در جامعه بین المللی سخن گفت.

ناگفته نماند در این شرایط حساس از بین بردن پتانسیل های موثر اجماع و مشارکت مردمی به اسم رقابت سیاسی به نوعی خودزنی سیاسی است. امروز نه تنها حافظه تاریخی ملت ایران که جامعه بین المللی کنشگران موثری مانند سید محمد خاتمی و محمدجواد ظریف را افرادی موثر برای ثبات و صلح جهانی می دانند. نادیده گرفتن نقش حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، در انتخابات های گذشته و هر گونه هجمه و محدودیت برای ایشان نوعی بی تدبیری و بی خردی سیاست است. بی خردی در سیاست قبل از آن که موجب فراهم شدن ظرفیت برای رقیب سیاسی شود، موجبات ازدست رفتن ظرفیت های موثر کنشگری منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

ما هیچ گاه از سرمایه ها و پتانسیل های خود در جای مناسب و به موقع استفاده نکردیم. درست است که در تاریخ معاصر ایران نخبه کشی و هدر دادن پتانسیل های انسانی شایع و رایج است، اما باید در جایی ایستاد و با نگاهی تاریخی جایگاه فعلی را ارزیابی کرد و از آن آموخت. همه ما انتخابات خرداد ۱۳۹۶ و شور و شعور سیاسی جامعه را از یاد نبرده ایم. شوری که به تعبیر رهبر انقلاب اولین پیام مشخص و روشن آن به بیرون از ایران بود. نباید فراموش کنیم که سید محمد خاتمی یک از موثرترین افراد در شکل‌گیری وضعیت گفته شده نه تنها در قامت رئیس جمهور اسبق، بلکه در قامت کنشگر نخبه بین المللی بود.

کدام عقل سلیم می پذیرد سید محمد خاتمی به عنوان فردی موقعیت سنج بعد از مواجهه با محدودیت های فراوان، کنش و کلامی خارج از عرف و قانون به زبان آورده باشد؟ دقیقا در ایام انتخابات بود که رئیس جمهور روحانی بارها با استناد به تجمیع ظرفیت های داخلی، بر توان چانه زنی در صحنه های بین المللی برای گرفتن حق نایده گرفته شده مردم سخن گفت. در آن ایام بود که طرح و تدارکات تغییر رژیم از روی میز استکبار جهانی حذف شد. در آن برهه بود که نخبگان اروپایی بر وجود یک جزیره ثبات در خاورمیانه پرآشوب صحه گذاشتند. اما نتیجه چه شد؟ قرار نبود آن چه از نتیجه انتخابات بر می آید نگاه حذفی به یک جناح و ایجاد محدودیت برای رهبر اصلاحات کشور باشد.

انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با استناد به این استدلال‌ها، تشریح این وضعیت و همچنین تاکید بر شرایط حساس کنونی از تمامی مسولین کشوری و لشکری دعوت می کند تا ضمن وفا کردن به عهد خود با آرمانهای ایران عزیز، هر گونه کینه ورزی سیاسی با پیشینه حزبی را مردود اعلام کرده، این فرصت را فراهم کنند تا با حل یکی از مهمترین مستندات مورد ادعای جامعه جهانی یعنی ایجاد محدودیت برای رهبران سیاسی در کشورمان، ضمن پایان حصر، شرایط لازم را برای وحدت اجماع فراهم کنند. در این راستا لازم است رئیس جمهور روحانی از همه پتانسیل های قانونی خود برای حل مشکل حصر و همچنین کاستن از محدودیت های حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی گام بردارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا