خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گورستان مدارس فرسوده در جنوب کرمان

مهدیه السادات میرمهدی حسینی در روزنامه کرمان امروز نوشت: «تاملی در وضعیت مدارس جنوب استان کرمان، تصاویر نه چندان خوشایندی را به نمایش می گذارد. از جمله معضلاتی که آموزش و پرورش جنوب استان با آن دست به گریبان است کمبود شدید زیر ساختی است؛ از کمبود معلم و دبیر گرفته تا مربی ورزش، هنر، مشاور پرورشی و …تا مدرسه،کلاس درس، آزمایشگاه و…. تعداد زیادی از این مدارس فرسوده یا با کمبود امکانات رو به رو هستند. اتفاقی که در کنار پایین آوردن کیفیت آموزش، امنیت و سلامت دانش آموزان و معلمان را هم تهدید می کند و…

برای پیشرفت در زمینه آموزش نیاز به بسترهای مختلف است از فضای آموزشی تا نیرو و امکانات آموزشی باید جهت یک آموزش پایدار و منسجم فراهم شود.

استان کرمان با توجه به پهناوری و پراکندگی گسترده ای که دارد از لحاظ مراکز آموزشی و نیروی کار در این زمینه مشکلات فراوانی دارد.
در خصوص فضاهای آموزشی خوشبختانه در چند سال گذشته با ورود خیرین به این عرصه تا حدودی این مشکل رفع شده است و در حال حاضر این استان از لحاظ فضاهای آموزشی پیشرفت های خوبی داشته است هر چند که هنوز به طور کامل رفع نشده است.
و اما جنوب استان کرمان حکایت دیگری دارد. فقر ومحرومیت به عرصه دانش پروری نیز کشیده شده است و تاملی در وضعیت مدارس این منطقه تصاویر نه چندان خوشایندی را به نمایش می گذارد. از جمله معضلاتی که آموزش و پرورش جنوب استان با آن دست به گریبان است کمبود شدید زیر ساختی است؛ از کمبود معلم و دبیر گرفته تا مربی ورزش، هنر، مشاور پرورشی و… تا مدرسه، کلاس درس، آزمایشگاه و…

بخش اسماعیلی جیرفت یکی از همین مناطق است. آن‌گونه که موسی مرسل پور، بخشدار اسماعیلی به خبرگزاری ایرنا گفته است قدمت برخی از مدارس آن به 50 سال می رسد و این بخش به گورستان مدارس فرسوده در جنوب کرمان معروف شده و از کمبودهای زیر ساختی و همچنین کمبود معلم رنج می برد به طوری که این نقایص بر کیفیت و کمیت تحصیل هم تاثیر منفی گذاشته است.
در حالی که دانش آموزان اکثر نقاط استان در مدارس ایمن، نوساز و گرم مشغول به تحصیل هستند در جنوب کرمان ده ها دانش آموز با کم ترین امکانات آموزشی در مدارس فرسوده و نامقاومی درس می خوانند که سقف و دیوارهای آنها شکاف برداشته و از امکانات گرمایشی مناسب برخوردار نیستند.

موسی مرسل پور با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش این منطقه ریشه ای است و در زمینه زیر ساخت ها کار می شده که نشده است، افزود: کم توجهی ها به بخش اسماعیلی سبب شده که دود آن به چشم دانش آموزان برود و برخی افت تحصیلی ها یا ترک تحصیل ها نیز ناشی از این مشکلات است.

گزارشات خبرنگاران ما از جنوب کرمان نیز حاکی از آن است وضعیت مدارس بسیاری از مناطق جنوب استان خوب نیست و تعداد زیادی از آنها فرسوده یا با کمبود امکانات رو به رو هستند. اتفاقی که در کنار پایین آوردن کیفیت آموزش، امنیت و سلامت دانش آموزان و معلمان را هم تهدید می کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا