خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کار به آزمایش ژنتیک پدر کریمی قدوسی کشید: ایرانیم

جواد کریمی قدوسی که مدعی ایرانی بودن خود است، گفت: تلاش‌های پدر بنده تا آزمایش ژنتیک هم پیش رفت و ثابت شد فرزندان عموی ما با پدر و عمه‌ام هم‌خونی دارند و دادگاه براساس این اسناد و مدارک و آزمایش ژنتیک حکم داد که فرزندان حسن کریمی قدوسی، ایرانی هستند.

جلیل رحیمی جهان‌‌‌‌آبادی نماینده تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به جواد کریمی‌ قدوسی نماینده مردم مشهد، گفته است: آقای کریمی قدوسی، شما به شهر تربت جام آمدید و خطاب به مردم گفتید نماینده شما انقلابی نیست، نامه بنویسید تا وی رد صلاحیت شود! آقای کریمی قدوسی زمانی که اجداد شما و بستگان شما در از افغانستان به ایران آمدند ما بودیم که دفاع می کردیم. آقای کریمی قدوسی چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟

به گزارش تسنیم این نطق نماینده تربت جام با واکنش کریمی قدوسی روبه‌رو شد و روز بعد در جلسه علنی مجلس خطاب به وی گفت:  گویا به آقای رحیمی جهان آبادی وعده سفارت ایران در افغانستان را داده اند. به او با اطمینان عرض می‌کنم که شما نه گندم کابل را خواهید خورد و نه عدسی مجلس یازدهم را.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شبهه ایرانی‌الاصل نبودنش اظهار داشت: چون بنده عازم سفر حج هستم و حج نیابتی از طرف برخی اقوام و آشنایان دارم و شاید برنگردم، درباره رگ و ریشه این موضوع صحبت می‌کنم و قرار است مسئولان امر هم در این موضوع صحبت کنند. پدر مادر و خانواده بنده در مشهد شناخته‌شده هستند و ما طولانی‌مدت در آنجا سکونت داشتیم.

وی افزود: مادر ما اصالتا اهل یزد هستند، پدر بنده اهل تربت حیدریه بودند و 100 سال پیش زلزله‌ای که در تربت اتفاق می‌افتد به مشهد می‌آیند و ساکن می‌شوند. پدر بزرگ من که وی را بنده ندیده‌ام، تاجری در مشهد بودند و یک شب در کاروانسرایی از سقف کاروانسرا سقوط می‌کند و در قبرستان آنجا دفن می‌شوند. مادر بزرگ ما هم اصالتا یزدی بودند و در مشهد ساکن شدند و از یزدی‌های قدیمی و معروف هستند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: آنچه که ما از پدرمان در مورد مسائل خانواده خودشان شنیدیم این است که بعد از فوت پدر بزرگ ما، پدر بنده ابوالقاسم دو برادر به نام حسن و حسین داشت. پدر بنده متولد 1294 بود یعنی حدود 104 سال قبل که دوره قاجار می‌شد. بارِ خرج خانه بعد از فوت پدربزرگ ما، روی دوش پدر ما بود و از 6 سالگی در یکی از خیاطی‌های مشهد در نزدیکی حرم مطهر کار می‌کند. مادر بزرگ ما با آن دو پسر دیگرش همیشه درگیر بود که چرا خرج خانه روی دوش پدر بنده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از آن برادران به نام حسن، خانه را ترک می‌کند و تا مدت‌ها خبری از او نداشتند و بعد از سال‌ها معلوم شد به هرات افغانستان رفته و آنجا کاسبی می‌کند و در همان‌جا ازدواج کرد و از دنیا رفت. خواهر بزرگ من که الان 70 سال سن دارد و در قید حیات است می‌گوید یک‌بار در کودکی آن عموی ما را دیده است. بعد از حمله شوروی به افغانستان در سال‌های ابتدایی انقلاب، سیل مهاجرت افغان‌ها به ایران آغاز شد. پدر بنده که متوجه حضور فرزندان برادرش در ایران شد و چون اهل رسیدگی به ضعفا بود،  برای اثبات ایرانی‌الاصل بودن آنها تلاش کرد تا مشکل اقامت آنها حل شود.

وی افزود: تلاش‌های پدر بنده تا آزمایش ژنتیک هم پیش رفت و ثابت شد فرزندان عموی ما با پدر و عمه‌ام هم‌خونی دارند و دادگاه براساس این اسناد و مدارک و آزمایش ژنتیک حکم داد که فرزندان حسن کریمی قدوسی، ایرانی هستند. حتی اداره اطلاعات استان و اداره تابعیت آن در این‌خصوص تحقیفات مفصلی کردند و حتی تا هرات هم رفتند تا مشخص شد که عموی بنده را در آنجا همه ایرانی می‌شناختند. با این‌حال متاسفانه به تعدادی از آنها شناسنامه  ندادند و به آلمان رفتند.

کریمی‌ قدوسی درباره ریشه این ماجرا اظهار داشت: در ماجرای پرونده امیر منصور آریا  بنده به‌شدت با آن فساد برخورد کردم و با یکی از نمایندگان که نامش در آن پرونده برده می‌شد برخورد داشتم. او هم دنبال این بود از من نقطه ضعفی پیدا کند و بعد از کلی جستجو که نتوانست نقطه ضعف مالی و مسائل دیگری پیدا کند، کشف کرد که پسرعموها و نوه‌های عموی من از هرات آمده‌اند و حتی در یک سخنرانی هم این حرف‌ها را مطرح کرد و من هم از او شکایت کردم و باهم به دادگاه رفتیم که نهایتا دادگاه حکم داد صحبت‌های آقای بروجردی با سوء نیت نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: من سی سال در سپاه فرمانده بودم ولی حتی یک‌بار هم یک افغانستانی به خانه من رفت و آمد نداشته است. زندگی من را بخاطر مواضعم علیه فساد، فتنه و نفوذ زیر و رو کردند اما در نهایت تنها چیزی که پیدا کردند، مدارک اقامت فرزندان عموی ما بود. برخی دیگر از اقوام من هستند که از ایران رفته‌اند و تابعیت فرانسه یا یونان را دارند. آیا این دلیلی می‌شود که بگویند کریمی قدوسی فرانسوی یا یونانی است؟

وی افزود: من ریشه این مسائل را بخاطر مبارزه‌ام با فساد امیر منصور آریا و دوتابعیتی‌ها می‌دانم. پیگیری دوتابعیتی‌ها مصوبه مجلس بود و لیستی که منتشر شد، لیستی بود که مراکز اطلاعاتی دادند و ما هنوز فهرست اصلی را منتشر نکرده‌ایم. گروه‌های تحقیقاتی می‌توانند بروند  هرات و مشهد را بررسی کنند  و اگر چیز خلافی درباره خانواده ما پیدا کردند بگویند.

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقا موضوعی که آقای جهان آبادی مطرح کرد، همان چیزی است که در فرهنگ ما مطرود است. ما در حال پیش‌رفتن به سمت اتحادیه جهان اسلام هستیم اما ایشان بحث‌های نژادپرستانه می‌کنند. افغانستانی‌ها ملتی هستند که 40 سال است در آتش و خون می‌سوزند اما در اوج این مصیبت‌ها، تیپ فاطمیون در کنار عراقی ها، پاکستانی‌ها و ایرانی‌ها در دفاع از حرم مبارزه می‌کنند و صحبت‌های اخیر این آقا واقعا جای تاسف دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا