خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود سامانه بارشی به کشور در روز جمعه

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و افزایش شدید بارش‌ها در مناطق غربی از افزایش تدریجی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

 ورود سامانه بارشی به کشور در روز جمعه

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌هایی از استان‌های کرمان،‌هرمزگان،‌سیستان و بلوچستان و شمال و شرق فارس رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.

علاوه بر این امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و مازندران و فردا در مناطقی از غرب اصفهان،‌جنوب مرکزی،‌ آذربایجان غربی آذربایجان شرقی رگبار پراکنده،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز جمعه با گذر امواج تراز میانی در مناطقی از شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این روز در بخش‌هایی از مرکز کشور بارش‌‌های پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. شنبه و یکشنبه هفته آینده برای غرب، مرکز، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد انتظار می‌رود. روز یکشنبه شدت بارش‌ها در غرب کشور افزایش می‌یابد.

امروز در مناطق شرقی کشور به خصوص شمال استان‌ سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا می‌ شود. از امروز در بیشتر مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما آغاز می‌شود. از امروز تا جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما و از شنبه در این مناطق روند کاهشی دما پیش بینی شده است.

همچنین از امروز تا یکشنبه آینده شرق دریای عمان و روز جمعه تنگه هرمز مواج پیش بینی شده است. دریای خزر نیز اواخر وقت جمعه و روز شنبه مواج است.

انتهای پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا