خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به بهانه سخنان آقای پناهیان

حجت‌الاسلام هادی سروش، مدرس حوزه علمیه در یادداشتی تلگرامی با عنوان «به بهانه سخنان آقای پناهیان / اصولگریان؛ اصولگرایی رانجات دهید» نوشت: بعد از رحلت حضرت امام (ره) رفته رفته جناح موسوم به چپ و خط امام که امروز به اصلاح طلبان شناخته میشود، از ارکان قدرت در هر سه قوه به حاشیه رانده شد تا جائیکه حتی از کارهای علمی و فرهنگی نیز پس زده شدند. گرچه در برخی از برهه ها قوه مجریه یا مقننه در دست اصلاح طلبان قرارگرفت، اما در طول این سی سال نبض “حاکمیت”، در دست جناح اصولگرایان بوده و هست .

سخن در اینجاست ؛

اصولگرایی که در ظاهر؛به برکت خوش بینی ارکان تاثیر گذار ، در متن اداره کشور در اجراء و تقنین و قضاء و رسانه بوده و هست، اما در دید واقعی؛ حیاتش با سونامی های پرخطری مواجه است که خرد و عقل ورزی ایجاب میکند مرکزیت اصولگرایی در پی راه نجات باشد، چرا که کشور باید با حضور همه ی سلایق سیاسی اداره شود و یکی از آن سلیقه های سابقه دار؛ اصولگرایی است .

گوشه از آسیبها

گذشته از زندان بودن سه شخصیت مهم دولت گذشته که هست و بودش را از اصولگرایان گرفت وهنوز هم ازجبین اصولگرایان قابل محو شدن نیست !!

و نیز گذشته از اینکه ؛ چهره جدی انتخابات ریاست جمهوری در چند دوره اخیر که غیرخود را متهم به ۴درصدی میکرد وخود رانماینده ۹۶درصدی ها میدانست! یکی از معاوانانش در زندان ، و یکی مسئولین ستاد انتخاباتش چنان دچار فساد است که ۲۰سال حبس برای او بریده شده!!

گذشته ازاینها ؛ کافی است فقط در عرض همین مدت کوتاه گذشته ببینید از شخصیت ها و تریبون های سیاسی و فرهنگی و مذهبی آنان چه جملاتی به جامعه عرضه شده واین جملات جملاتی است که میتواند همه هستی اصولگرایی را دود کند!!

یکی از آنان که سمت در بسیج دانشجویی داشت درمناظره اش بایکی ازچهرهای مطرح اصلاح طلب، دردفاع از برخی از روش های نظارت حکومتی، سد اخلاق را شکسته و پای خانم ها را وسط میکشد!!

دیگری که روزی رییس مجلس است ازسپردن ۱۹ سمت به خود، دفاع میکند و خود را لایق چنین بذل وبخشش ریاستی میداند و رسما میگوید:حتما صلاحی درآن دیده اند!!

امام جمعه تهران برخلاف رویه معهود در روحانیت شیعه که سابقه هزار ساله دارد وآن افتخار “استقلال” است که بر جبین او میدرخشد ، صریحا و با افتخار میگوید: آخوند حکومتی یک افتخار است!!

امام جمعه دیگر تهران به راحتی در زیر لفافه و با پوشش الفاظ زیبا به نیمی از جامعه اهانت میکند و میگوید: حجاب تغییردهنده مبادلات حیوانی به انسانی است!!

استاد محترم حوزه که تاحدعلامه طباطبایی بودنش معروف شده ،در معرفی امام راحل ، ایشان را به روش هایی توصیف میکند که همان روش های ماکیاولی است!!

و اخیراً ؛ منبری مشهور تهران که پای ثابت مصلی بزرگ تهران که از بودجه نظام و مردم بنا شده، میباشد و برای متینگ های انتخاباتی و مهمترین زمانهای تبلیغی مانند شبهای احیاء سخنران آن است !

آمده و جوانان مذهبی را به شکل هنرمندانه ای ؛ به زراندوزی و ریاست طلبی تشویق نموده تا در زمان ظهور، مدیریت بدانند وثروت مند باشند!

این سخن نسنجیده ؛ نه تنها با اصول تفکر اسلامی زاویه دارد چون درجای جای قرآن و سیره وسخنان عترت(ع) به دوری از این دو خصلت سفارش شده ، بلکه در مورد زمان ظهور خصوصا؛ قصه بر عکس گفته های ایشان است.

بعنوان نمونه به این یک حدیث توجه کنید ؛

وقتی مفضل از دوران ظهور، و ریاست و مدیریت حکومت حق بر کل جهان را شنید، برای ورود به آن عرصه دهانش آب افتاد و از امام صادق پرسید چه زمانی آن موقعیت برتر درقدرت و ثروت را دارا میشویم ؟

امام صادق(ع)فرمود:

« به خداسوگند! لباس جزپوشاکی درشت وسخت نیست و خوراک اوجزءخوراکی سخت نخواهد بود. ~ فوالله ما لباسه الا الغلیظ و لا طعامه الا الجشب.»(الغیبة نعمانی/۱۲۲)

دونمونه از “تقبیح” آنچه ایشان متاسفانه “تحسین” نموده و به خور جوانان پاک ما می‌دهد را ببینید :

پیامبر اخلاق و رحمت (ص) درباره مردم دوران قبل از ظهور میفرماید:

« مردم آخرالزمان با حسب ونسب ها و سرمایه هایشان بر یکدیگر برتری می جویند~ یتفاضلون باحسابهم و اموالهم (بحار۲۵۶/۵۲) .»

امام صادق (ع) می‌فرماید: « مردم را خواهی دید که همراه باقدرتهای غالبند… و مردم و مجلس ها تبعیت نمی کنند مگر از سرمایه داران . ~ و رایت الناس مع من غلب…و رایت الخلق والمجالس لایتابعون الا الاغنیاء(منتخب الاثر/۴۳۱)»

امروز ترویج روحیه عدالت‌خواهی وعقل‌گرایی و ظلم ستیزی و صلح دوستی که مورد تحسین امامان بوده، بایدعرضه شود. ونه روحیه‌ای که خروجی اش؛ ریاست طلبی وثروت اندوزی و تجمل گرایی باشد!

عجبا! این منبری حکومتی، چرا عملا برخلاف سیره معصومین سخن رانده است؟
آیااین تفکرعقبه‌ای دارد؟

مگر‌‌ همین تفکر نبود که مرحوم آیت الله هاشمی را با انگ تجمل‌گرائی مستحق دشنام داشتند؟!

سخن پایانی؛

با‌این اوصاف که مقدم داشتم،‌ بجاست عناصرعاقل وآگاه اصولگرا، این سونامی پرخطری که باتابلوی آنان، دین ومردم را نشانه گرفته، نجات دهند.

پناهیان: برای همراهی با امام زمان باید نیروهایی برای رییس شدن تربیت کنیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام. طفلی آقا پناهیان با چه ادم هایی سروکار داره یا خودشون رو زدن به نفهمی یا واقعا نفهم تشربف دارن. اینا دوست دارن مسلمون شیعه همیشه کور کچل فقیر باشه و زیر دست. آقای محترم مسلمان باعرضه و ثروتمند هم میتونه با مال و منالش بندگی کنه. ادمای تنبل حقوق بگیر نمیتونند زمینه ساز ظهور باشند ظهور به ادمای زرنگ نیاز داره که تولید میکنند و با تولید ثروت جهان رو اباد میکنند…

    3
    2
    1. اصولا بدعت یعنی همین که ما با تصور خودمون، نظر شخصی بدیم که ظهور به چه چیزی نیاز داره بجای مراجعه به نظر خود دین در این باره خانم مهرسا . نتیجه میشه اینکه بگیم پیامبر برای حکومت اومده نه اخلاق مثل آقای پناهیان، یا ظهور به آدمای زرنگ و تولید ثروت نیاز داره ! نه انسانهای پاک و اولیای راستین الهی، مثل شما

      2
      1
  2. اقا لطفا تقطیع نکنید و برید کل سخنرانی و بلکه مجموعه های چند جلسه ای سخنرانی رو گوش بدید بعد بیاین اظهار نظر بکنید. از زاویه ی دید خودتون که خیلی بسته است و معلوم میشه که محتوای سخنان اقای پناهیان رو نفهمیدید نطق نفرمایید.باور کنید که عقل و هوش خودتون رو زیر سوال میبرید.چون این خیلی واضحه که اسلام با کسب ثروت مشکلی نداره بلکه با تفاخر تجمل گرایی و دلبستگی به اون مشکل داره. و در روایات هم به این نکته اشاره شده و هم به تدبیر و قدرت برنامه ریزی در معیشت که معیشت باز خودش شامل مواردی میشه. # التماس مطالعه# التماس تفکر یه تفکر سطحی هم کافیه , زیاد به خودتون فشار نیابین

    1
    1
    1. مشکل نظر مثبت ایشون به ثروت و عمل ایشون در کسب ثروت و حتی نوع ادبیات خودمحور شما به پیروی از آداب ایشون نیست بلکه مشکل اینه که گفته بشه ظهور به ثروت و قدرت یا علاقمندان به ان به این دو و اهل اون نیاز دارند که بدعت و نظر شخصی و نه نظر دین است

      1. در تایید مطلب بالا از «صداقت» :
        برو همدرد ما پیدا کن ای دل
        بگرد و مرد ما پیدا کن ای دل
        اگر دیدی کسی از جنس ما هم
        به گِردش، گَرد ما پیدا کن ای دل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا