خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت ایرنا از تخریب اموال دانشکده خبر

خبرگزاری ایرنا نوشت: عده‌ای که حکم هم نداشتند گفتند می‌خواهند دانشکده خبر را پلمپ کنند. ۷،۸ نفر بودند و با زور و ارعاب به بستن‌ درها اقدام کردند. بچه‌ها و مسئولین اجرایی دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار دادند. توضیح که خواستند گفتند می‌فرستیمتان آنجا که عرب نی انداخت!

اقدام بنیاد مستضعفان برای پلمپ دانشکده خبر، رخدادی بود که به صورتی گسترده مورد توجه مخاطبان و کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفت و بسیاری به انگیزه های احتمالی این اقدام و نتایج آن پرداختند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، کاربران توئیتر در ۲۴ ساعت گذشته اقدام ماموران بنیاد مستضعفان برای پلمپ دانشکده خبر، نامه وزیر امور خارجه به رهبر انقلاب و توئیت اخیر «دونالد ترامپ» در مورد ایران را از زوایایی مختلف مورد توجه قرار دادند.

این گزارش به بررسی تحلیلی محتوای تولید شده در خصوص این محورها در شبکه اجتماعی توئیتر پرداخته است.

پلمپ خبرساز

پس از انتشار خبر پلمپ دانشکده خبر از سوی بنیاد مستضعفان که دیروز اتفاق افتاد، کاربران با هشتگ هایی همچون «#پرویز_فتاح»، «#ایرنا»، «#دانشکده_خبر» یا «#بنیاد_مستضعفان» به این خبر واکنش نشان دادند. «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستعضفان، خود پیش قدم شد و در توئیتی نوشت: «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است. اموال مستضعفان دست هرمقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلا ملاحظه و فک پلمپ کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. اینبار را ملاحظه کردیم ولی بعدا ملاحظه ای در کار نیست»

این در حالی است که «پدرام الوندی» معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی در واکنشی به همین توئیت، در این شبکه اجتماعی نوشت: «جدای از اینکه ادبیاتِ توییت چقدر آشنا است و سالها پیش نمونه اصلی آن را شنیده‌ایم و کشور از آن آسیب هم دیده است، خوب است بفرمایند چرا به جای اقدام از طریق مراجع قضایی نیروهای لباس شخصیِ در اجاره بنیاد، به ساختمان دانشکده هجوم برده‌اند؟»

وی در توئیتی دیگر افزود: «جهت اطلاع  چند روز قبل (۲ مرداد ٩٨)، ایرنا در گزارشی از آقای پرویز فتاح خواسته بود گزارش مالی شفافی از زمان مدیریت در کمیته امداد ارائه کنند.»

واکنش فعالان سیاسی نیز در همین ارتباط جالب توجه بود. «حسام الدین آشنا»، مشاور رسانه ای رییس جمهوری با بازنشر توئیت پدرام الوندی، نوشت: «ای کاش از دانه درشت ها شروع می کردید!»

وی در توئیت دیگری به گفته های رییس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و نوشت: «مطمئنم جناب آقای مهندس فتاح با نگاهی حق‌مدار، هم نگران اموالی از بنیاد هستند که به ناحق در اختیار دیگران است و هم مراقب خواهند بود که اموال و املاکی به ناحق از اشخاص حقیقی و حقوقی به بنیاد منتقل نشده باشد یا منتقل نشود.»

«مهدی محمودیان» فعال سیاسی اصلاح طلب هم نوشت: «ایرنا چند روز پیش از پرویز فتاحی می‌خواهد گزارش مالی دوران مدیریتش در کمیته امداد را منتشر کند و ایشان که حالا رییس بنیاد مستضعفان است، به بهانه اجاره معوق با کارمندان بنیاد (توجه کنید نه با حکم قضایی و یا پلیس) به دفتر دانشکده خبر (متعلق به ایرنا) حمله کرده و آنجا را پلمپ می‌کند»

برخی کاربران دقیقا روی همین موضوع تمرکز کردند. بطور مثال کاربری نوشت: «ایرنا چند روز قبل از فتاح درخواست گزارش مالی دوران ریاستش بر کمیته امداد را می کند؛ اما همزمان با دادگاه گوشتهای یخ زده که در تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان بفروش رسیده، جناب فتاح با یک حرکت کوماندویی دانشکده خبر را پلمپ می کند تا میخ بر تابوت مبارزه با فساد بکوبد.»

برخی دانشجویان و حاضران در دانشکده خبر نیز از اقدامات ماموران بنیاد مستضعفان نوشتند. کاربری با انتشار تصاویری ادعا کرد: «یک عده ریخته اند جلوی دانشکده خبر دانشجوها را کتک زدند. به همین راحتی!»

کاربر دیگری نیز به همین موضوع اشاره کرد و آورد: به فرموده عمداً از دانشکده خبر شروع کردند و با لگد به شکم دانشجو زدند تا خبرش بترکد. با عزم جدی قرار شده اموال مستضعفان دست هرم قامی باشد برگردد. آقای مخلص اهالی رسانه و دانشجویان عزیز فرمودند فعلا ملاحظه و فک پلمپ کنند. ولی بعدا ملاحظه‌ای در کار نیست، فک می‌شکنند»

کاربری نیز چنین نوشت: «رفتیم گوشه‌ای بی‌سروصدا درس بخوانیم، دور از حاشیه، امروز دیدم وارد شدند و شیشه شکستند و لگد زدند و بی‌احترامی کردند. چرا؟»

کاربری نیز به زمان حضور ماموران برای پلمپ اشاره کرد و آورد: «حالا ریختید در دانشکده خبر چرا دانشجو را کتک زدید؟ این بیچاره ها چه گناهی داشتند؟ شب می آمدید پلمپ می کردید. کسی هم کتک نمی خورد»

کاربری نیز تصویری از دانشجویی کتک خورده و آثار ضرب و جرح وی را منتشر و توئیت کرد: «این جای لگد یکی از بیست ماموری است که از بنیادمستضعفین آمدند دانشجوها را زدند و دانشکده خبر را پلمپ کردند. حق دانشجوهای که برای فارغ‌ التحصیلی خبرنگاری آمده بودند را اینطور گذاشتند کف دستشان.»

کاربری نیز این اقدام را برخلاف منویات مقام معظم رهبری دانست و نوشت: «جناب فتاح در صورت عدم عذرخواهی از افکار عمومی و دانشجویان ضمن بی توجهی به منویات رهبر انقلاب عملا واژه بنیاد مستکبران را تداعی می کنند»

از سوی دیگر اما برخی کاربران این اقدام را نمونه ای از مدیریت انقلابی دانستند. کاربری با اشاره به همین موضوع نوشت: «فتاح هنوز نیامده کلی گرد و خاک کرده است. نسل جدید مدیران انقلابی همچون و فتاح و افراد انقلابی که اتفاقا نه با اصلاح‌طلبها نه با اصولگراها و نه با هواداران لاریجانی میانه خوبی دارند به آینده بسیار خوشبینمان کردند کاش همینطوری که هستند، بمانند». کاربر دیگری نیز نوشت: «امروز فتاح یک جریان را افتتاح کرد، جریان مبارزه با کلّه گنده هایی که سفره مستضعفان را بلعیده اند.»

اما در مقابل برخی معتقد بودند که چنین اقداماتی نشانه مدیریت انقلابی نیست و مدیر انقلابی بهتر است به جای پلمپ محیط دانشگاهی، از اموال مهمتر آغاز می کرد. کاربری در همین ارتباط نوشت: «ایکاش فتاح رئیس بنیاد مستضعفان قدرتش در گرفتن اموال مستضعفان و بیت المال را از خانه های لاکچری صاحب منصبان رژیم گذشته که ممکن است در اختیار صاحب منصبان کنونی باشد، شروع می کرد.»

کاربر دیگری نیز نوشت: «جناب فتاح، بنده کاری به دانشکده خبر و پلمب شدن و نشدنش ندارم؛ اما مستضعفان در کشور ما فقط یک واژه است وگرنه همانند آن چند مدیر وزارت جهاد کشاورزی، کاری هم بخواهد برای مستضعفان بشود تنها به نامشان است و کامش را دیگران می برند. خودمان را گول نزنیم، مردم را گول نزنیم.»

کاربری نیز چنین نوشت: متاسفم برای کسایی که به تعریف و تمجید از مهندس فتاح برای پلمپ دانشکده خبر پرداختن و سرنوشت و آینده و فارغ التحصیلی خیلی از دانشجوها برایشان اهمیتی ندارد. جاهای گردن کلفت تری هم بودند که اینگونه اقدام انقلابی را می طلبید برادر فتاح.»

موضوع دیگری نیز که توسط کاربران مطرح شد، آن بود که چطور نهادی مثل بنیاد مستعضفان دارای نیروی هایی است که برای پلمپ اماکن به صورت مستقیم وارد می شوند و آیا اساساً این نهاد ضابط قوه قضاییه است یا خیر؟

برخی دیگر از کاربران نیز به این نکته اشاره کردند که چرا دانشکده خبر، پرداخت اجاره بهای خود را به تاخیر انداخته است تا کار به اینجا کشیده شود.

گروهی دیگر از کاربران نیز نتیجه نهایی این اقدام را مورد پرسش قرار دادند. کاربری در همین ارتباط نوشت: «بنیاد مستضعفان ساختمانها و املاکش را پس می گیرد که چکار کند؟! برمی گرداند به مستضعفان؟! یا به بنیاد؟! مسئله فقط چند تا ساختمان است؟!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا