خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عطر داغ» به اسپانیا می‌رود

/گفت‌وگوی کارگردان فیلم با انصاف نیوز/

به گزارش انصاف نیوز فیلم سینمایی «عطر داغ»، ساخته‌ی علی ابراهیمی، پس از حضور در جشنواره فیلم بنگلور در هند، به جشنواره ماربلا اسپانیا می‌رود. این فیلم در ژانر اجتماعی و درمورد یک دختر نوجوان است که شبی را بیرون از خانه می‌گذارد.

علی ابراهیمی کارگردان این فیلم به انصاف نیوز گفت: «این فیلم در جشنواره ماربلا اسپانیا، در شهر ماربیای اسپانیا در ایالت مالاگا اکران خواهدشد. این دوره، چهاردهمین دوره‌ی این جشنواره است که یکی از جشنواره‌های معتبر اروپا است. فیلم من از دوم تا ششم اکتبر در بخش رقابتی و مسابقه‌ای جشنواره حضور دارد. نکته‌ی جالب اینکه از بین هزار و پانصد فیلم ارسال شده به جشنواره، عطر داغ اولین فیلمی است که پذیرفته شده است. هنوز لیست فیلم‌های انتخابی کامل نشده، فکر می‌کنم حدود 8-7 فیلم انتخاب شده‌اند. فیلم من اولین فیلمی است که مورد توجه هیات انتخاب قرار گرفته است.»

این کارگردان درباره‌ی آخرین وضعیت، تعیین سینمای سرگروه برای این فیلم گفت: « متاسفانه، فعلا وضعیت سرگروه مشخص نشده است. فردا جلسه‌ای داریم، امیدوارم نتیجه‌ی آن جلسه خوشایند باشد. قرار بر این بود که از ششم شهریور سرگروه اکران این فیلم سینما ایران باشد. ششم شهریور در ماه محرم است و اگر «بن هور»هم ساخته شود، در محرم اتفاقی برای فروش آن نخواهد افتاد. این فیلم از ششم تا دهم شهریور فقط برای 4 روز روی پرده خواهد بود.

از دهم تا هجدهم سینما تعطیل است و از هجدهم اکران فیلم دوباره شروع می‌شود ولی مردم درگیر عزاداری برای امام حسین هستند و سینما به نوعی تعطیل می‌شود.ما ششم شهریور را نپذیرفته‌ایم. امیدوارم بتوانیم مسوولان را مجاب بکنیم تا در آبان یا آذر سرگروه بگیریم.»ابراهیمی ادامه داد: «به نظرم دلیل اینکه گرفتن سرگروه برایمان سخت است به جشنواره فجر مربوط می‌شود. اگر این فیلم در جشنواره اکران می‌شد، همان زمان مشکل سرگروهی و اکران آن حل می‌شد.

درست است که من اولین فیلم سینمایی خود را ساخته‌‌ام، اما از هفده سالگی وارد سینما شده‌ام و تا چند سال پیش به عنوان طراح صحنه و لباس فعالیت می‌کردم. خانواده‌ی سینما را به خوبی می‌شناسم. این مسایل را گفتم تا به این موضوع برسم.

جشنواره‌ی فجر همان تریبون و جایگاهی است که وقتی آقایان یا آشناهای آنها فیلم می‌سازند،کاری به کیفیت فیلم ندارند و آن را در جشنواره نمایش می‌دهند. آنها می‌دانند اگر فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر اکران شود،مسایل مربوط به اکران آن راحت‌تر است و آن فیلم بهتر دیده می‌شود و اهالی رسانه آن را می‌بینند و در نهایت پول فیلم راحت‌تر بازمی‌گردد.

وقتی من فیلم ساختم، دوستان و آشنایان آقایان همگی فیلم ساخته بودند و برای جشنواره هم آنها در اولویت هستند. من این را همه جا گفته‌ام. این مساله‌ای است که فیلم من و امثال آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به فیلم «زعفرانیه 14 تیر» ساخته‌ی سید علی هاشمی هم که فیلم خوبی است اجازه حضور در جشنواره را ندادند. ازاین فیلم‌های خوش‌ساخت، خوش‌ریتم،پر ازهیجان و پر از سینما وجود دارد.

اگر فیلمی ساخته بودم که پر از ریتم و سینما نبود و سمپاتیکی را برای مخاطبین به وجود نمی‌آورد اینگونه حرف نمی‌زدم. این فیلم بالاخره اکران می‌شود و اگر اینطور نباشد برای من تاوان دارد. منتقدین و اهالی رسانه آن را می‌بینند. پس من فیلمسازی نیستم که آن را برای دل خود ساخته و آن را در کمد خانه‌ گذاشته باشم و اکنون از آن دفاع کنم. فیلم من با وجود داشتن کیفیت،فیلمی بدنه است. این فیلم به هر فستیوالی رفته است، دبیر آن فستیوال خودش به من ایمیل زده است.»

او در پایان گفت: «به نظرم این ارتباطات مریض، هیچگاه از سینما پاک نخواهد شد و اصلاح نخواهد شد. اصلاح آن شاید نیاز به یک قرن داشته باشد چون در فرهنگ رفتاری ریشه دوانده است.»

گلایه‌ی کارگردان فیلم «عطر داغ» از «لابی بازی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا