خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از نظر امارات جنگ یمن تمام شده است»

عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و از شخصیت‌های آکادمیک‌های برجسته امارات در پیامی توییتری نوشت: “جنگ یمن از نظر امارات پایان یافته و توقف رسمی آن باقی مانده است”؛ مساله‌ای که سوالات بسیاری درباره تغییر موضع سیاسی و نظامی ابوظبی درباره بحران یمن مطرح کرده است، به ویژه اینکه امارات در کنار عربستان ستون فقرات ائتلاف عربی را تشکیل می‌دهد که از مارس ۲۰۱۵، در یمن دست به عملیات نظامی می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، توییت عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و از شخصیت‌های آکادمیک‌های برجسته امارات با موضع رسمی که مقامات این کشور اعلام کردند، تفاوت دارد. امارات خروج نیروهایش از یمن را تکذیب و تاکید کرد، کاهش تعداد نیروهایش اوایل ماه میلادی گذشته در برخی از مناطق یمن در راستای عملیات استقرار مجدد نیروهای حافظ صلح در این کشور بود.

وی در این پیام توییتری درباره سیاست کشورش صحبت کرده و مدعی شده است: “امارات از این به بعد، همه توان سیاسی و دیپلماسی خود را برای پیشبرد حل و فصل و تحقق صلح در یمن به کار می‌گیرد که از کودتای انصارالله در رنج است”.

اظهارات مذکور عبدالله با همکاری‌های اخیر امارات با ایران در راستای آرام کردن وضعیت چه در خصوص تنش‌های آب‌های خلیج فارس یا پرونده یمن همزمان است؛ مساله‌ای که سیاست ابوظبی را تغییر می‌دهد که همیشه تهران را به حمایت نظامی و سیاسی انصارالله در کودتای خود علیه دولت مستعفی یمن متهم کرده است.

این توییت مشاور سابق ولیعهد ابوظبی واکنش‌های گسترده‌ای را در میان توییت‌کنندگان داشت و آنها از سیاست‌های امارات و ائتلاف عربی در یمن و مشکلاتی که این ائتلاف در یمن برجای گذاشته، انتقاد کردند.

در این راستا، یکی از توییت‌کنندگان یمنی توییت اخیر عبدالله را به توییت قبلی وی که مدعی شده بود “از این به بعد یمن یکپارچه‌ای وجود نخواهد داشت”، ربط داد و از اقدام امارات به تشکیل شبه‌نظامیان در جنوب یمن و حمایت از گروه‌های سیاسی یمنی در جنوب انتقاد کرد.

یک توییت کننده دیگری نوشت، اظهارات عبدالله درباره خروج امارات از جنگ یمن اذعان به شکست در برابر ایران است و یک توییت کننده دیگری نوشت، توییتر عبدالله بیانگر این مساله است که سیاست‌های امارات در یمن اشتباه بود زیرا به جای تحقق صلح، به تخریب یمن منجر شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا