خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موافقت انگلیس با پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که لندن به ائتلاف واشنگتن برای حفاظت از امنیت کشتیرانی در خلیج فارس ملحق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه با اعلام اینکه لندن به اتئلاف واشنگتن در خلیج فارس ملحق می‌شود، گفت: ما برای همکاری با آمریکا و سایر کشورها به منظور یافتن راه‌حلی بین‌المللی برای مشکلات تنگه هرمز انتظار می‌کشیم.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که دامینیک راب، وزیر امور خارجه جدید انگلیس اعلام کرده که به همکاری با تهران برای حفظ توافق هسته‌ای سال 2016 ادامه خواهد داد.

یک منبع معتبر انگلیسی همچنین تصریح کرد که انگلیس تنها خواهان اطمینان حاصل کردن از امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است و به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ملحق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح “محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس” یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

انگلیس خود نیز پیشتر اعلام کرده بود که با کمک سایر کشورهای اروپایی قصد دارد در تنگه هرمز یک نیروی دریایی ایجاد کند تا از کشتی‌های تجاری هنگام عبور از این آبراه حیاتی محافظت کند.

این در حالی است که این کشور خود نزدیک به یک ماه پیش در اقدامی غیرقانونی یک ابر نفتکش حامل نفت ایران را در جبل‌الطارق با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده است، توقیف کرد و تاکنون نیز مبادرت به آزادی آن نکرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا