خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«علاوه بر شفاف‌سازی امور شستا باید فرآیندهای آن هم شفاف‌سازی شود»

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که رئیس هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی هم هستند، گام نهادن در مسیر شفاف‌سازی است. معتقدیم علاوه بر شفاف‌سازی امور شستا، فرآیندهای آن نیز شفاف‌سازی شود تا نتیجه فعالیت‌ها در طول مسیر معلوم شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا،  سالاری در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در پاسخ به خبرنگاران، گفت: خبرنگاران به دلیل رسالتی که برعهده دارند، دغدغه‌های مردم را منعکس می‌کنند. سازمان تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی خود دارد و خبرنگاران با انعکاس نیازها و درخواست‌های این مخاطبان، به ما در ارائه بهتر خدمات کمک می‌کنند.

وی در خصوص مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اظهار کرد: در این زمینه کارگروه مشترکی بین سازمان‌های تامین اجتماعی و برنامه و بودجه تشکیل شده است تا میزان دقیق مطالبات حسابرسی شود؛ ببر این اساس نحوه محاسبات مربوط به تاخیر مطالبات تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی افزود: در قانون ۵ ساله ششم نیز راهکارهای پرداخت مطالبات سازمان پیش‌بینی شده است که دو سه راه در حال پی‌گیری است و هیات امنای تامین‌اجتماعی نیز بر همین منوال تاکید دارند.

وی در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی که در مراکز ملکی سازمان انجام شده است و اجرای این طرح در بخش درمان غیرمستقیم و طرف‌های قرارداد سازمان گفت: در این زمینه به تفاهم خوبی با وزارت بهداشت رسیده‌ایم و درنظر است سامانه حذف دفترچه در درمانگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها به اجرا درآید. به طور حتم اجرای این طرح در ساماندهی ارائه خدمات و نیز صرفه‌جویی منابع درمانی موثر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به بدهی 13 هزار میلیارد تومانی سازمان به مراکز طرف قرارداد، اظهار کرد: در زمینه پرداخت مطالبات سازمان جلسات متعددی با نمایندگان مراکز طرف قرارداد برگزار شده و درنظر است این معوقات از طریق وصول مطالبات سازمان پرداخت شود و نیز درصدد هستیم تا با ایجاد سامانه حذف دفترچه حدود 60 درصد مطالبات سروقت و به موقع پرداخت شود تا انباشت بدهی برای سازمان ایجاد نشود.

سالاری درخصوص ارائه خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی با تاکید براینکه ارائه 100 درصد این خدمات اولویت سازمان تامین‌اجتماعی است، افزود: تغییراتی را در ساختار این خدمات در دست انجام داریم تا جامعه هدف تامین‌اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت 100درصد غیرحضوری بسیاری از خدمات خود را دریافت کند و شاید معدود خدماتی باشد که نیاز به مراجعه حضوری باشد و ارائه این نوع خدمات نیز به مرور زمان باید ارتقا یابد.

سالاری درخصوص ضرورت فعالیت شرکت‌های سازمان تامین‌اجتماعی، افزود: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که رئیس هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی هم هستند، گام نهادن در مسیر شفاف‌سازی است. معتقدیم علاوه بر شفاف‌سازی امور شستا، فرآیندهای آن نیز شفاف‌سازی شود تا نتیجه فعالیت‌ها در طول مسیر معلوم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا