خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درگیری نیروهای وابسته به عربستان و امارات در عدن

منابع خبری گزارش دادند، نیروهای شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات متحده عربی در عدن با نیروهای «عبدر به منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن که حمایت عربستان سعودی را با خود دارد در نزدیکی قصر معاشیق این شهر درگیر شدند.

به گزارش ایرنا و‌به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «هانی بن بریک» نایب رئیس شورای انتقالی جنوبی از نیروهای این شورا خواست تا به قصر ریاست جمهوری  معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است حمله و آن را به تصرف خود درآورند.

وی دولت منصور هادی در عدن را خائن خواند و متهم کرد که کشور را به سمت نابودی سوق داده است.

بر اساس این گزارش، بن بریک نسبت به حضور دولت عبدر به منصور هادی در عدن هشدار و آن را خطرناک توصیف کرد که مردم جنوب یمن هرگز نخواهند پذیرفت.

در همین حال شبکه خبری الجزیره گزارش داد که  در درگیری میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به امارات متحده عربی و نیروهای منصور هادی در محوطه پادگان بدر، شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شدند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند، در مراسم تشییع اجساد حملات پنجشنبه گذشته موشکی و پهپادی ارتش و کمیته مردمی یمن به پادگان الجلاء واقع در غرب شهر عدن، میان نیروهای شورای انتقالی جنوبی و نیروهای منصور هادی درگیری روی داد که یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

در حمله یمنی ها به مراسم رژه نیروهای منصور هادی در پادگان الجلاء عدن ۳۶ نفر از جمله «منیر الیافعی» ملقب ابو یمامه فرمانده تیپ نیروهای موسوم به کمربند امنیتی کشته شدند.

درگیری ها در عدن روز چهارشنبه میان دو طرف آغاز و همچنان ادامه دارد.

آخرین درگیری میان نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات و مزدوران وابسته به دولت مستعفی که از حمایت دولت عربستان برخوردار هستند، به بهمن ماه ۹۷ باز می‌گردد. در این درگیری شماری از نیروهای دو طرف کشته و یا زخمی شدند.

عربستان که با اشغال جنوب یمن از سوی اماراتی‌ها متحمل ضربه سخت تاکتیکی شد، تلاش کرد که پیامدهای این ضربه را با حضور خود در استان‌های «المهره و حضرموت» در شرق یمن جبران کند؛ سعودی‌ها خوب می‌دانند که که لحظه‌ای غفلت از مناطق شرقی یمن موجب می‌شود که این مناطق از سوی امارات به سرنوشت عدن دچار شوند؛ به همین خاطر تاکنون به ابوظبی اجازه نداده است حضور عناصر جدایی طلب جنوب را در استان‌های شرقی یمن تقویت کند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا