خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پیگیری‌ها برای بازدید نمایندگان از زندان فشافویه بی‌نتیجه ماند»

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید: بعد از فوت آقای شیرمحمدعلی در زندان فشافویه من و آقای پورمختار پیگیر بازدید از این زندان بودیم، اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.

ایرناپلاس نوشت: حدود دو ماه  از قتل علیرضا شیرمحمدعلی به دست دو تن از مجرمان خطرناک در زندان فشافویه می‌گذرد. خبر فوت این زندانی ۲۱ ساله، واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری مبنی بر درخواست تفکیک زندانیان و بهبود امکانات زندان‌ها و بازدید از آنها را به دنبال داشت. پیش‌ از این نیز برخی از بازداشتیانی که در این زندان نگهداری می‌شدند، نسبت به وضعیت بد این زندان و عدم اجرای آیین‌نامه تفکیک جرایم در این زندان اعتراض کرده بودند. علیرضا رحیمی، نماینده تهران و از اعضای کمیته بازدید از زندان اوین بعد از مرگ کاووس سید امامی در بهمن‌ماه ۹۶، به خبرنگار ما می‌گوید: آقای کاظمی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، پیگیر بازدید از زندان هستند و جزییات را باید از ایشان جویا شد.

عدم بازدید از فشافویه باوجود درخواست نمایندگان

محمد کاظمی، نماینده ملایر دراین‌باره می‌گوید: ما از طریق کمیسیون درخواست بازدید از  زندان فشافویه را دادیم، هماهنگی‌ها در این زمینه باید توسط رئیس کمیسیون که با سازمان زندان و آقای جهانگیر در ارتباط‌ هستند، انجام شود. بااین‌حال، تاکنون موفق به بازدید نشده‌ایم و گویا هماهنگی‌ها به‌درستی صورت نگرفته است.

وی درباره زمان درخواست برای بازدید توضیح می‌دهد: بعد از فوت آقای شیرمحمدعلی در زندان فشافویه، من و آقای پورمختار پیگیر بازدید از این زندان بودیم، اما تاکنون موفقیتی حاصل نشده است.

این عضو کمیسیون قضایی درباره موضوع عدم اجرای تفکیک جرایم در زندان‌ها و قوانین مرتبط با آن می‌گوید: آیین‌نامه زندان‌ها، تفکیک و طبقه‌بندی زندان‌ها را پیش‌بینی کرده است، اما از آنجایی‌که زندان‌های ما به سبب شرایط ساختمان، محدودیت مکانی دارند و به‌علاوه آمار زندانیان در حال افزایش است و در هر زندان حدود سه چهار برابر ظرفیت آن، زندانی نگهداری می‌شود، این کار عملاً ممکن نیست.

کاظمی می‌افزاید: البته با تدابیر و سیاست‌هایی می‌توان درباره زندانیان کم‌سابقه و بی‌سابقه، این طبقه‌بندی را به شکل نسبی اجرا کرد.

پیش‌ از این، در پی فوت سید امامی، یکی از فعالان محیط زیستی بازداشتی و سینا قنبری، از بازداشت‌شدگان حوادث دی‌ماه ۹۶،  گروهی از نمایندگان مجلس از بند ۲۰۹ و اندرزگاه شماره چهار زندان اوین بازدید کرده بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا