خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفاوت دلیل مخالفت مصباح یزدی و کیهان با ورود زنان به ورزشگاه

این روزها دوباره مساله‌ی ورود زنان به ورزشگاه داغ است. سال ۸۵ نیز احمدی نژاد در یک سالگی انتخاب خود دستوری برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها داده بود که انجام نشد. دیدگاه مصباح یزدی و حسین شریعتمداری، دو چهره‌ی فقهی و رسانه‌ای جریان حامی او در این باره قابل تامل است.

برنامه‌ی گشایش درهای ورزشگاه‌ها به روی زنان البته از سال ۷۶ با روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی ریخته شده بود اما علی رغم تلاش‌های بسیار انجام نشد تا نوبت به تلاش دولت اصولگرای احمدی نژاد رسید.

به گزارش انصاف نیوز، آیت الله مصباح یزدی حامی اصلی روی کار آمدن احمدی نژاد در دو انتخابات ۸۴ و ۸۸، چند روز پس از آنکه احمدی نژاد در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ درباره‌ی دستور رييس‌جمهور وقت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفته بود: «رييس‌جمهور [احمدی نژاد] خادمي ارزشمند و قابل احترم است، به نظر من مرتکب اشتباهي شده است که منشاء آن اين تصور بوده که اگر به طرقي خاص بتوان از ختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها جلوگيري کرد و زنان و شوهران‌شان به اتفاق در محل خاصي حضور يابند، احتمال فساد از بين مي‌رود و لذا چنين دستوری را صادر کرده است. فکر کرده است که مشکل علما در اين مورد که تا به حال چنين اجازه‌اي را نداده‌اند حل مي‌شود، حال غافل از اين موضوع که مراجع صرفا به اين علت نبوده که تا به حال اجازه نداده‌اند، بلکه مساله حکمي است در اسلام که مرد نبايد به بدن زن نگاه کند، چه پير باشد چه جوان يا مجرد باشد و متاهل، موجب فساد مي‌شود. زن نيز به همين صورت نسبت به مرد». [ایسنا]

نظر عکس کیهان

این در حالی است که دو روز پیش از آن، حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه‌ی کیهان، بازوی رسانه‌ای حامی آن دولت، در این باره نوشته بود:

«هيچ فقيهي، حضور بانوان با حفظ شئونات اسلامي در استاديوم هاي ورزشي و براي تماشاي مسابقات فوتبال را ممنوع اعلام نكرده است، بلكه شرايط كنوني و فضاي حاكم بر مسابقات فوتبال به اندازه‌اي ناسالم و آلوده است كه حضور بانوان در اين فضاي آلوده و مسموم، بي احترامي به مقام والا و گرانقدر زنان را در پي دارد، هرچند حضور در اين فضا، مادام كه پاك و سالم سازي نشده باشد، براي مردان نيز، پسنديده نيست، كه اين فقره، خود حديث مفصل ديگري است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا