خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گاردین از ارسال محموله‌های نظامی استرالیا به عربستان پرده برداشت

ایرنا- روزنامه گاردین بامداد روز جمعه با انتشار تصاویری فاش ساخت که استرالیا همچنان با نادیده گرفتن هشدارهای سازمان های حقوق بشری به عربستان سعودی تسلیحات نظامی ارسال می کند.

به گزارش این روزنامه انگلیسی، به رغم آن که دادگاه های بریتانیا صادرات تسلیحات به عربستان را غیرقانونی اعلام کرده اند و مجلس سنای آمریکا نیز به دنبال توقف فروش تسلیحات نظامی به ریاض است اما در این میان همچنان استرالیا به ارسال تسلیحات به عربستان ادامه می دهد.

گاردین با انتشار برخی از تصاویر از محموله های تسلیحاتی استرالیا که در فرودگاه سیدنی گرفته شده اند نشان می دهد که مقصد این محموله نظامی عربستان و امارات است.

تصاویر محرمانه که خبرنگار گاردین در استرالیا بدست آورده نشان می دهد که گیرنده محموله های تسلیحاتی وزارت کشور عربستان است و شرکت های آمریکایی نیز در فروش تسلیحات نظامی به استرالیا کمک می کنند.

بحران یمن از سال ۲۰۱۵ با تجاوز آشکار سعودی ها به همسایه جنوبی خود آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. گزارش های متعدد سازمان ملل متحد نشان می دهد شرایط انسانی در این کشور، بدترین فاجعه در قرن اخیر است و بیم آن می رود که بیماری و قحطی هم فاجعه انسانی دیگری را رقم بزند.

جنگ چهار ساله یمن باعث آوارگی بیش از ۳ میلیون نفر شده است و با بروز قحطی و بیماری گسترده، به عنوان بدترین بحران انسانی جهان تلقی می‌شود. عربستان سعودی و هم‌پیمانانش، به ارتکاب جرایم جنگی و جنایات متعددی شامل بمباران‌های بی‌حساب متهم شده‌اند.

آمار و ارقام ماه ژوئن (تیرماه) حاکی از آن است که حدود یکصد هزار نفر در این جنگ نا عادلانه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا