خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌هایی به بازداشت نوشین جعفری

نوشین جعفری عکاس سینما و تئاتر که خبر بازداشت چند روز پیش او از روز پنجشنبه در فضای مجازی منتشر شده، با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.

به گزارش انصاف نیوز، پس از انتشار خبر این بازداشت بیش از همه در توییتر بحث درباره‌ی او بالا گرفته و هشتگ نوشین جعفری ترند شده است، با این حال هیچ خبر رسمی تاکنون – جمعه شب – منتشر نشده است.

برخی بازداشت او را ارتباط با نهادهای حقوق بشری خوانده و مدعی شده‌اند که او ادمین اکانتی به نام «یار دبستانی» بوده است و به نمونه‌هایی از هتاکی‌های آن اکانت به مقدسات اشاره می‌کنند. اکانت مورد اشاره اما همچنان فعال است و این ارتباط را تکذیب می‌کند؛ تعدادی از دوستان جعفری نیز چنین ادعایی را رد می‌کنند و ادعاهای مطرح شده را پرونده سازی می‌خوانند.

احمد باطبی که نوشین جعفری از سوی یکی از نویسندگان به ارتباط با او در حوزه‌ی حقوق بشر متهم شده، روز جمعه در توضیحی در توییتر نوشته است که با پدر او – قدرت الله جعفری – در زندان آشنا شده، دخترش را مثل خواهر خود می‌داند اما ارتباط سیاسی نداشته‌اند.

روز جمعه تصویر برگه‌ای به عنوان فهرست لوازم ضبط شده در زمان بازداشت نوشین جعفری در فضای مجازی منتشر شده اما صحت و سقم واقعی بودن آن مشخص نیست و همچنین معلوم هم نیست که از سوی چه کسی منتشر شده است. برخی می‌گویند که آمدنیوز برای اولین بار آن را منتشر کرده است. برخی به انتشار آن انتقاد کرده و قانون را در این باره یادآوری کرده‌اند اما کسانی هم این فهرست را رسید دومی دانسته‌اند که در نزد خانواده‌ی خانم جعفری قرار گرفته است.

جعفری هر چند عکس‌هایی با تعدادی از اهالی سایت دارد اما به عنوان عکاس سینمایی شناخته می‌شود و برای فیلم «لانتوری» جایزه بهترین عکاسی را دریافت کرده است.

از زمان انتشار خبر بازداشت او، عکس‌هایش با بازیگران منتشر شده و تعدادی از بازیگران هم از او حمایت کرده‌اند. از جمله مهناز افشار درباره‌ی او نوشته است: «نوشين جعفری خبرنگار فرهنگی و عکاس پنج روزه که بازداشت شده و هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته. نوشین فقط خبرنگار و عکاسه و هیچ اکانتی غیر از اکانتی که به اسم خودشه در توییتر نداره . #نوشین_جعفری».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا