خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حکم مصادره بنیاد علوی از سوی دادگاهی در آمریکا رد شد

یک دادگاه تجدیدنظر آمریکا رای دادگاهی دیگر را برای مصادره بنیاد علوی رد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال، روز جمعه حکم هیئت منصفه دادگاهی دیگر را رد کرد که این حکم به دولت آمریکا اجازه می‌داد ساختمان بنیاد علوی را که ادعا می‌کرد تحت کنترل ایران بود مصادره کند.

این موضوع یک شکست برای وزارت دادگستری آمریکا به حساب می‌آید که با امید فروختن این ساختمان سی‌وشش طبقه در خیابان ششصد و پنجاه منهتن و بهای نزدیک به 1 میلیارد دلار و تقسیم کردن مبلغ آن میان قربانیان «بمب‌گذاری‌ها و بقیه حملات مرتبط با ایران»، وارد روند دادرسی شد.

اعضای هیئت منصفه در ماه ژوئن سال 2017 مطلع شدند که بنیاد غیردولتی علوی که شصت درصد از سهام مشارکت این بنا را داشت، تحریم‌های اعمال‌ شده بر ایران را در سال 1995 نقض کرده بود؛ چرا که می‌دانست «آسا کورپ» که چهل درصد از مالکیت این بنا را به عهده داشت، در واقع پوششی برای بانک ملی ایران بود.

همچنین دادگاه تجدیدنظر، حکم قاضی دادگاه پیشین که به نفع قربانیان حملات تروریستی منتسب به ایران بود را رد کرد؛ این افراد به دنبال جبران خسارت از سوی بنیاد علوی و شرکای آن بودند.

این دادگاه اعلام کرد که قربانیان این حوادث می‌توانند به چنین دعاوی‌ در یک دادرسی مجدد رسیدگی کنند؛ چرا که این شرکت آن‌گونه که قاضی قبلی پرونه نتیجه‌گیری کرده بود، یک «دارایی کشور خارجی» به حساب نمی‌آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا