خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش یک نماینده مجلس به ۵۰۰روز «بازداشت موقت» فعالان محیط زیست

«محمدرضا تابش»، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در واکنش به گذشت ۵۰۰ روز از «بازداشت موقت» برخی فعالان محیط زیست گفت: ما امیدوار به اجرای عدالتی هستیم که آقای رئیسی قول آن را داده‌اند. همچنین راجع به محتوای پرونده اظهارنظر نمی‌کنیم اما معتقدیم این پرونده باید در محکمه‌ای عادلانه و با حضور وکلای مدنظر خانواده‌ها و البته به صورت علنی برگزار شود تا افکار عمومی در جریان آن قرار گیرد. به هر حال بازداشت موقت روابط و زمان محدودی دارد و نباید اجازه دهیم کار این افراد به اعتصاب غذا بکشد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز نگرانی از وضعیت فعالان بازداشتی محیط زیست، گفت: ما نماینده همه مردم هستیم و من از بعد تخصصی نماینده این طیف از افراد هستم که باید از آنها دفاع کنم. به زعم ما تقصیری متوجه این افراد نبوده است، در این زمینه ما گفت‌وگوهایی با خانواده‌های این افراد و همچنین روسای قبلی و فعلی قوه قضاییه، هیات وزیران و مراجع مربوطه داشتیم و خواسته‌های آن‌ها را منتقل کردیم و گزارش‌های تخصصی نیز تهیه و به مراجع مربوطه ارائه کردیم.

وی افزود: بنا به رعایت مصالح کلی کشور، این مسائل نباید باعث شود قدرت‌های استکباری با اهرم حقوق بشر از آن استفاده کند. انتظار ما این است که بهبودی را در وضعیت آنها شاهد باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به گذشت ۵۰۰ روز از بازداشت موقت برخی فعالان محیط زیست اضافه کرد: ما امیدوار به اجرای عدالتی هستیم که آقای رئیسی قول آن را داده‌اند. همچنین راجع به محتوای پرونده اظهارنظر نمی‌کنیم اما معتقدیم این پرونده باید در محکمه‌ای عادلانه و با حضور وکلای مدنظر خانواده‌ها و البته به صورت علنی برگزار شود تا افکار عمومی در جریان آن قرار گیرد. به هر حال بازداشت موقت روابط و زمان محدودی دارد و نباید اجازه دهیم کار این افراد به اعتصاب غذا بکشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما دلیل توقف محاکمه این افراد را نمی‌دانیم البته موضوع را از مجاری ذیربط در دولت پیگیر هستیم.  از آقای رئیسی که تمام مراحل را تا رسیدن به ریاست قوه قضاییه طی کرده و شجاعتش را دارد که اگر در جایی اشکال و ایرادی وارد بوده آن را اعلام کند، انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا