خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئال بتیس قهرمان جام حذفی اسپانیا (copa del rey) شد؛ غریبه‌های اندلسی جام را به سویل بردند

تیم فوتبال رئال بتیس با پیروزی در ضربات پنالتی و شکست تیم والنسیا، برای سومین بار در تاریخ خود قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.

 به گزارش انصاف ورزشی شاید کمتر کسی احتمال می‌داد در حضور تیم‌هایی چون رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و حتی اتلتیک بیلبائو و والنسیا این رئال بتیس تیم دوم شهر سویل باشد که جام حذفی فوتبال اسپانیا را بالای سر می‌برد.

اما سبز و سفید‌های اندلسی که رنگ‌های لباس خود را از نماد‌های حکومت امویان بر اندلس وام گرفته‌اند، دیشب توانستند یک فتح بزرگ از جنس عصر فتوحات رقم بزنند. فتحی که احتمالا خاطره آن سالهای سال در ذهن طرفداران بتیس باقی خواهد ماند.

این قهرمانی، چهارمین جام مهم تاریخ  ۱۱۵ساله‌ی بتیسی‌ها محسوب می‌شود. جامی که پس‌از ۱۷ سال و قهرمانی سال ۲۰۰۵  آن‌ها در جام حذفی کسب شده‌ است؛ هفده‌ سالی که در آن‌ بتیس بارها به دسته پایین‌تر هم سقوط کرد.

این فتح تاریخی اما یک چهره ویژه نیز دارد چهره‌ای که در چهل سالگی سومین جام دوران بازیگری خود را به دست آورد؛ خواکین سانچز کاپیتان مسن رئال بتیس توانست قهرمانی خود در جام حذفی اسپانیا را در روزهای آخر فوتبال خود برای بار سوم تکرار کند. نکته جالب اینکه خواکین در سال ۲۰۰۵ در اخرین قهرمانی بتیس در جام حذفی حضور داشت و دیگر قهرمانی خود را نیز با لباس والنسیا حریف دیشب بتیس، در سال ۲۰۰۷ به دست آورده بود. به هر روی از هر زاویه‌ای که به قهرمانی رئال بتیس در جام حذفی اسپانیا نگاه‌ کنیم، چیزی جز شاهکاری بزرگ از شاگردان مانوئل پلگرینی نخواهیم دید. احتمالا طرفداران سبز و سفیدها تا سالهای سال خواهند بالید که در حضور غول‌های بزرگ فوتبال اسپانیا، رئال بتیس قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا