خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عده‌ای به دنبال شکل دادن تعارض میان ظریف و سلیمانی هستند»

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با رد وجود تعارض بین سردار سلیمانی و ظریف از برخی حاشیه‌سازی‌ها در این زمینه ابراز تاسف کرد و گفت که این اقدامات در فضای بین‌المللی هزینه‌بر است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در نشست خبری و در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال شکل دادن خط تعارض دو گانه‌ای هستند به این معنا که سردار سلیمانی فعالیت میدانی می‌کند و آقای ظریف فعالیت دیپلماسی می‌کند و می‌خواهند این خط را پررنگ کنند. در حالیکه هم آقای ظریف و هم سردار سلیمانی از رهبری ماذون هستند و هماهنگی بالادستی بین خط میدانی و دیپلماسی ایجاد شده و این دو خط هیچ گاه با یکدیگر تلاقی نکرده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند خط موشکی دفاعی و میدانی را پررنگ کنند و طرفداران دیپلماسی هم می‌خواهند خط دیپلماسی را پررنگ کنند. در حالیکه این دو خط با هماهنگی با هم جلو می‌روند. این حاشیه سازی‌ها هم برای دیپلماسی کشور جای تاسف دارد و خصوصا در فضایی بین‌المللی برای کشور هزینه بر است.

رحیمی با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا گفت: خوشبختانه ما شاهد این هستیم که در فضای بین‌المللی و علی رغم این تحریم آقای ظریف ماموریت‌هایش را متوقف نکرد و همچنان فضای بسته را باز می‌کند. خصوصا دیدار ایشان با امیر قطر این امیدواری را بیشتر ایجاد کرده که این فعالیت‌ها ادامه یابد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آسیب شناسی عملکرد فراکسیون امید تاکید کرد و گفت: مهمترین نیاز شرایط سیاسی داخلی ما خصوصا در مجلس این است که فراکسیون‌ها کارنامه عملکرد خود را ارائه کنند تا در معرض نقد تحلیل‌گران قرار گیرند و امیدواریم فراکسیون امید هم زودتر این گزارش را ارائه کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا