خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عارف: امیدوارم با رای مجلس دانشگاه ها از بلاتکلیفی بیرون بیاید

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدارم با رایی که مجلس به آقای دانش آشتیانی می دهد، دانشگاه ها و وزارت علوم را از بلاتکلیفی بیرون بیاورد و دانشگاه ها بتوانند جدی تر کار خود را ادامه دهند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل ایرنا، محمدرضا عارف افزود: آقای دانش آشتیانی سابقه ی اجرایی خوبی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند. ایشان در دوره ای معاون وزیر بودند و شناخت خوبی نسبت به آموزش عالی دارند.
وی ادامه داد: به نظر من آقای دانش آشتیانی نیروی مناسبی برای اداره آموزش عالی کشور هستند. ما از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه ساز پیشرفت علمی کشور شود.
عارف در ادامه درباره حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، تفکر اصلاح طلبی با تفکر اعتدال گرایی پیوند خوبی داشت و مردم هم از آنان استقبال خوبی کردند بنابراین امیدواریم در مجلس آینده هم این استقبال را شاهد باشیم.
وی درباره فعالیت های بنیاد امید ایرانیان، گفت: این بنیاد نهادی مردمی است و در مرامنامه بنیاد آورده ایم که نباید فعالیت های سیاسی انجام دهیم بنابراین در انتخابات نمی تواند به عنوان تشکل سیاسی حضور داشته باشد.
عارف افزود: اما در زمینه راهبردی و تدوین برنامه حتما کمک خواهیم کرد و در حال بررسی برنامه های راهبردی انتخابات آینده است تا در اختیار دوستان خود قرار دهیم تاانتخابات پرشوری را در کشور داشته باشیم.
رییس بنیاد امید ایرانیان درباره تشکیل حزب متبوع خود گفت: هنوز شرایط مناسب برای تشکیل حزب فراگیر را نداریم و چون فعالیت اصلی ما متکی به جوانان است سازمان سیاسی جوانان پویش امید را دنبال می کنیم و امیدواریم به زودی این سازمان تقاضای مجوز را به وزارت کشور ارائه دهد.
عارف درباره اینکه آیا سازمان جوانان پویش امید در انتخابات نقش آفرینی خواهد کرد؟ گفت: قطعا، اما اینکه چگونه مشارکت می کنند مربوط به خودشان است اما می دانم به عنوان تشکل سیاسی در انتخابات آینده قطعا حضور خواهند داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی ورود تشکل های اصلاح طلب به بحث انتخابات و اجماع آنها افزود: از تشکل های سیاسی اصلاح طلب می خواهیم با حداقل توقع و حداکثر مسئولیت پذیری وارد این حوزه شوند و اجازه دهند که پروسه اجماع به خوبی طی شود.
وی درباره رفع حصر گفت: معتقدم حل این مساله که قبلا از آن به عنوان استخوان لای زخم یاد کردم می تواند در وحدت و همدلی در کشور کمک کند.
عارف درباره نامزدی خود در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: روی افراد در سال 93 صحبت نمی کنیم، الان بر راهبردهای مشارکت در انتخابات کار می کنیم چون معتقدیم باید مشارکت جدی در انتخابات داشته باشیم حتی انتخابات مجلس باید پرشورتر از ریاست جمهوری برگزار شود بنابراین وظیفه داریم در ایجاد فضای دل گرم کننده فعالیت کنیم به هین جهت مصادیق را در موقعیت مناسب اعلام می کنیم.
رییس بنیاد امید ایرانیان درباره ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان در انتخابات یادآور شد: سال گذشته این موضوع را مطرح کردم البته باید بگویم راهبرد ما اجماع اصلاح طلبان است و درصددیم یک لیست ارائه دهیم با این حال آمادگی خود را با بخشی از اصولگرایان اعلام کردیم و در همین رمینه صحبت هایی هم صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه برسیم تا بتوانیم در تعدادی از نفرات به صورت ائتلافی عمل کنیم و نفرات ائتلافی در مجلس؛ محور تفاهم و همدلی جریانات سیاسی کشور شوند.
عارف درمورد فعالیت دانشگاه خود که به نام خوارزمی نامگذاری شده است گفت: تغییری صورت نگرفته است، ما مجوز دانشگاه را در سال 84-85 دریافت کردیم و زمینی را هم در اختیار گرفتیم اما به دلایلی که مهمترین آن مالی بود موفق نشدیم دانشگاه را راه اندازی کنیم.
وی اضافه کرد: دغدغه اصلی هیات موسس تشکیل یک دانشگاه کیفی بود و این موضوع هزینه دارد و از طریق شهریه نمی شود دانشگاه را اداره کرد، امیدواریم مشکل هزینه و تامین اعتبار حل شود تا دانشگاه را به زودی فعال کنیم.
رییس بنیاد امید ایرانیان درباره انتشار روزنامه اش گفت: دوستان در حال فعالیت هستند، مشکلات حل شود به زودی منتشر می شود.
عارف درباره تلاش اصلاح طلبان و همگرایی آنها با اعتدال گرایان در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: ما بر این باوریم که تفکر اصلاحات جایگاه خوبی را در جامعه همیشه داشته است و هر گاه فرصتی برای فعالیت اصلاح طلبان ایجاد شده مردم همراهی خودشان را با این طیف نشان دادند.
وی ادامه داد: در انتخابات اخیر تفکر اصلاحات با رویکرد اعتدال در کنار هم قرار گرفتند و این نکته نیز مهم است که اعتدال جزء لاینفک اصلاحات است و این دو تفکر تلاش دارند که در انتخابات مجلس دهم با هم باشند که اگر با هم باشند نتیجه خوبی را خواهند داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات هسته ای با جهت گیری و سیاست های کلی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در حال انجام است و هر دولتی که مسئول انجام آن باشد در آن چهارچوب عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در این دولت توانسته تاکنون موفق عمل کند. این تیم دغدغه های اصلی نظام را مدنظر دارد و تا به حال از خطوط قرمز تعیین شده عدول نکرده است.
عارف با ابراز امیدواری به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت: اگر هم مذاکرات نتیجه ندهد وضعیت موجود حفظ خواهد شد و ما پیش از مذاکرات هم به داخل اتکا داشته ایم و با وجود تحریم ها در زمینه توسعه کشور و بخصوص توسعه علمی موفق عمل کرده ایم.
وی درباره اینکه پیشنهادی برای ریاست دانشگاه تهران به شما شده است، گفت: در حال حاضر جزء هیات امنای دانشگاه تهران هستم ولی در رابطه با ریاست این دانشگاه فعلا دوستان فعالیت می کنند و حضور دارند.
عارف در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به عنوان سرلیست اصلاح طلبان انتخاب نشود، چه برنامه ای دارد، گفت: سرلیست برای ما خیلی مطرح نیست بلکه همه در انتخابات مجلس سرلیست هستند به طوری که همه 290 نفر می توانند سرلیست باشند. بنده همواره به خرد و تصمیم جمعی احترام گذاشتم و قطعا در انتخابات آینده نیز مشی بنده همین است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا