خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابراز خرسندی مولوی عبدالحمید از روند تغییرات جدید در قوه قضاییه

امام جمعه اهل سنت زاهدان: گرفتن اعتراف‌ اجباری قابل قبول نیست

مولوی عبدالحمید در بخشی از خطبه‌ی نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، با اشاره به ماجرای مربوط به وزارت اطلاعات دولت احمدی نژاد، ضمن نکوهش «گرفتن اعتراف‌ اجباری» از متهم، آن را «مغایر با شریعت اسلام» دانست.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید با اشاره به جزئیاتی که اخیرا درباره‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: اخیرا جزئیاتی در خصوص پرونده‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای در رسانه‌ها افشا شده مبنی بر اینکه کسانی که به اتهام ترور این دانشمندان دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند، تحت شکنجه اعتراف به این جرم کرده‌اند و این اعتراف ساختگی بوده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کرد: از دیدگاه اسلام هر اعترافی که زیر فشار و شکنجه گرفته شود هیچ اعتباری ندارد و دین اسلام به این اقدام اجازه نداده است. کسانی که با توسل به زور و شکنجه از افراد اعتراف می‌گیرند دین اسلام را نشناخته‌‌اند.

وی در ادامه گفت: اینکه برخی افراد فردی دیگر را گروگان گرفته و از طریق شکنجه از او اعتراف می‌گیرند که فلان مبلغ پول از او می‌خواهند و یا مرتکب فلان جرم شده است، چنین اعترافی به‌هیچ‌ وجه قابل قبول نیست. گرفتن اعتراف‌ اجباری خلاف شریعت اسلام بوده و قابل قبول نیست.

مولوی عبدالحمید گفت: همۀ ما در نظام جمهوری اسلامی موظفیم که از رهنمودهای دین اسلام پیروی کنیم. اگر قاضی برای گرفتن اعتراف، حکم تعزیر در حق کسی صادر کند این حکم با تعالیم اسلامی مطابقت نداشته و چنین اعترافی هم از دیدگاه اسلام اعتباری ندارد. لذا خواستۀ ما از مسئولان جمهوری اسلامی آن است که اجازۀ چنین اتفاقاتی را در هیچ ارگان و نهادی ندهند.

وی بر لزوم تغییر در بعضی سیاست‌ها در سطوح مختلف تاکید کرد و گفت: همۀ ما انسان هستیم و ممکن است دچار خطا و اشتباه بشویم، اما مهم این است که اشتباه خود را بپذیریم و در خودمان تغییر بیاوریم. البته با روی کار آمدن رئیس جدید قوۀ قضائیه تلاش‌هایی در زمینۀ ایجاد تغییر در این قوه و همچنین مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت می‌گیرد که این جای خوشحالی و خرسندی است. تمام ادارات، نهادها و ارگان‌ها نیازمند تجدیدنظر و تغییر در بعضی از سیاست‌های خودشان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا