خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال نمایندگان «انقلابی» بر سر واکسن!

اظهارنظر امروز یک نماینده مجلس انقلابی درباره واکسن کرونا با واکنش منفی رئیس و دیگر نمایندگان مجلس همراه شد.

به‌گزارش انصاف نیوز، حجت‌الاسلام نیک‌بین گفت: اجبار کردن مردم برای واکسن غیرعاقلانه است زیرا واکسن عوارض بسیار زیادی در کل دنیا به وجود آورده و ابتلا به کرونا بعد از تزریق دو دز واکسن به وفور مشهود است. با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

خانه ملت نوشت: جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه 21 مهرماه( مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای ضمن گرامیداشت روز حافظ گفت: تذکر من در خصوص تزریق واکسن اجباری و دغدغه پدران و مادرانی است این روزها به نمایندگان منتقل می‌شود.

نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن تشکر از وزیر بهداشت که انتقادات زیادی نیز داریم که به موقع اعلام می‌کنیم، باید بگویم اجبار کردن مردم برای واکسن غیرعاقلانه است زیرا واکسن درمان قطعی محسوب نمی‌شود و عوارض بسیار زیادی در کل دنیا به وجود آورده و ابتلا به کرونا بعد از تزریق دو دز واکسن به وفور مشهود است.

وی با اشاره به اینکه مجوز تزریق واکسن اضطراری بوده و واکسن کرونا مجوز قطعی دریافت نکرده است، ادامه داد: با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از انتقال بیماری جلوگیری کرد اما اجبار به تزریق واکسن عقلانی نیست.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر تأکید کرد: تذکر باید در موضوع باشد که این تذکر در دستور کار نبود، بیان موضوع واکسن از تریبون مجلس کار صحیح نیست و قواعد پزشکی خاص خود را دارد.

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی عنوان کرد: در رابطه با واکسیناسیون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون تخصصی وجود دارد و در بخشی از آن بنده مسئولیت دارم، به نظر می رسد با سخنانی که امروز مطرح شد، افکار عمومی را دچار پاردوکس می کنیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زدن واکسن در کشور اجباری نیست، گفت: فردی می تواند خود را در روستا یا خانه ای دور از جامعه، قرنطینه کند و واکسن هم نزند؛ وقتی نظامات و سیاست هایی در جامعه وضع می شود برای حفظ اجتماع و سلامت عموم باید دقت کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است زدن واکسن عارضه هایی به دنبال داشته باشد، گفت: اما قطعاً عوارض واکسن کرونا از عوارض آلودگی هوا در تهران بسیار کمتر است. آیا خطرات ناشی از انتشار مواد لنت ترمز در هوا و گازهای سمی که میلیون ها انسان را در معرض خطر قرار می دهد، کمتر از عوارض یک واکسن است؟ من همه این موارد را به یکی از واعظانی که با من تماس گرفته بود، بیان کردم، لذا نباید اینچنین در جامعه نگرانی ایجاد کرد.

روح الامینی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نظامات واکسیناسیون در کشور را دنبال می کند و خود به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت می فرماید؛ حتی مراسماتی که در حسینیه به آن بزرگی برگزار می شود، ایشان به تنهایی در آنجا حاضر می شوند.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر می خواهیم کسب و کار مردم از سر گرفته شود و هزینه ها کاهش یابد، چرا باید عملاً یک کمپین ضدواکسیناسیون در کشور راه بیندازیم!؟ وقتی قانونی در کشور وضع می شود همه باید به آن عمل کنند، در غیر این صورت فردی می تواند ادعا کند چرا باید پشت چراغ قرمز منتظر بمانم، این حق من است که عبور کنم! لذا کمپین ضد واکسن برخلاف سیاست های کلی نظام، قوانین عقلانی بهداشتی درمانی و منویات مقام معظم رهبری است.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی عنوان کرد: امروز از تریبون مجلس موضوع واکسیناسیون اجباری مورد اعتراض یکی از نمایندگان قرار گرفت.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با استناد به چند استفتاء از مراجع، اعظام تقلید و مجتهدین گفت: جدای از اظهارات این بزرگان امروز ضرورت دارد برای بازگشایی مدارس و بازگشایی بدون محدودیت بازار و کسب وکارها بالای 80 درصد جمعیت کشور واکسیناسیون شوند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در تازه ترین استفتاء در خصوص واکسیناسیون فرمودند اگر نظام اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی را اعلام کند همه باید عمل کنند، همچنین آیت الله سبحانی می فرمایند واکسن واجب شرعی است و حیات ما به آن بستگی دارد. من نیز در کتاب های خود نوشته ام چیزهایی که عقلای عالم بر آن نظر دارند کشف می کنیم و شرع مقدس نیز آن را تائید می کند باید مورد توجه قرار گیرد یکی از این موضوعات واکسن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین آیت الله جوادی آملی می فرماید همه ما موظفیم به مواردی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می شود تبعیت کنیم و دیگران را به رعایت آن تشویق کنیم. به نظر من، نظر وزارت بهداشت یک نظر اجتماعی است و بر من واجب است که تمکین کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا