خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم الهدی: در اسلام چیزی به نام طب وجود ندارد

«سیداحمد علم الهدی»، امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در اسلام چیزی به نام طب وجود ندارد، گفت: تامین سلامت خارج از تخصص طب با هیچ دعا، ثنا و تمسکی قابل اجرا نیست.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی صبح امروز در اولین مجمع سلامت استان خراسان رضوی که در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جریان سلامت یک جریان کاملاً علمی، تخصصی و وابسته به اندیشه، فکر، علم و تخصص است. همه اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، باید با مشورت و نظارت متخصص در مسئله سلامت انجام شود.

وی ادامه داد: نباید مسئله سلامت، درمان و جان مردم را ملعبه برخی از مسائل اجتماعی و بعضی از بینش‌ها و گرایش‌های خاص و عام قرار دهیم.

علم‌الهدی تصریح کرد: سلامت ارتباط بسیار قوی با علم و تخصص دارد و با سایر بافت‌های اجتماعی نمی‌توان جریان سلامت را تامین و اداره کرد. با بعضی شعارها و حرکت‌ها نیز این کار شدنی نیست. در عرصه اسلام و دین در تأمین سلامت و درمان افراد چه در حوزه‌های اجتماعی و چه در حوزه‌های فردی هیچ منبعی جز تخصص طب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران متدین باید این واقعیت را بپذیرید و بدانید که اگر ما چیزی به نام طب اسلامی داشتیم خود ائمه علیهم السلام که خود مبدا اسلام هستند، به طبیب مراجعه نمی‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر در اسلام طبی وجود داشت، آیا ممکن بود امام صادق(ع) آن را ندانند و در مقام درمان بیماری خودشان به یک طبیب کافر مراجعه کنند، در حالی که در اسلام طب وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا