خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موگرینی: همواره از برجام حمایت می‌کنیم

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت از برجام به عنوان ضمیمه‌ای بر یکی از قطع‌نامه‌های شورای امنیت، از احتمال مذاکره میان آمریکا و ایران استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روابط خارجی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که مذاکره میان آمریکا و ایران چه تاثیری بر نقش اتحادیه اروپا در زمینه توافق هسته‌ای خواهد داشت، گفت: ما همواره خواهان مذاکره بوده‌ایم. افراد هرچه بیشتر با یکدیگر صحبت کنند، بیشتر و بهتر بر اساس شفافیت و احترام یکدیگر را درک می‌کنند. تمرکز مداوم ما یعنی اتحادیه اروپا، شخص من و کشورهای عضو -شامل فرانسه، آلمان و انگلیس- همواره در این سال‌ها این بوده است که توافق هسته‌ای ایران حفظ شود. مشخصا [خواسته ما این است که حفظ آن] بر اساس رعایت کامل مقررات آن باشد. کار بیشتری می‌توان انجام داد.

موگرینی افزود: آن‌چه وجود دارد باید حفظ شود و روش مذاکرات همواره روشی است که ما ترجیح داده، نسبت به آن تشویق کرده و از شرکایمان خواسته‌ایم بر اساس رعایت کامل قوانین بین‌المللی در آن مشارکت کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه بر این درباره برجام اظهار کرد: برجام ضمیمه‌ای بر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است، بنابراین نه توافقی بین‌المللی است و نه توافقی دوجانبه؛ بخشی از تصمیماتی است که شورای امنیت سازمان ملل گرفته است. ما همیشه حامی رعایت کامل تمام قطعنامه‌های شواری امنیت سازمان ملل هستیم که برجام نیز شامل آن است. اگر بر این اساس، بتوان بر اساس تفاهم دوجانبه و احترام و از طریق همکاری، فعالیت بیشتری انجام داد، ما همواره از این رویکرد حمایت کرده و همراه آن خواهیم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا