خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عراقچی: آمریکا برای صدور مجوز صادرات نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده

«سیدعباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: در جریان اجلاس گروه۷ آقای مکرون با آقای ترامپ دیدارهایی داشتند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز در خصوص نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است.

به گزارش ایسنا ، سیدعباس عراقچی با بیان این که سیاست جمهوری اسلامی ایران در مقابل فشار حداکثری آمریکا  مقاومت حداکثری و بسیج حداکثری امکانات است، گفت: اجازه ندادیم آمریکایی‌ها در مقابل ایران یک بار دیگر اجماع و ائتلاف بین‌المللی ایجاد کنند، نمونه آن کنفرانس ورشو در لهستان بود که عدم استقبال کشورها باعث شکست آمریکا شد.

وی با بیان این که پروژه‌ امنیتی سازی از جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی بود، تصریح کرد: ما تلاش کردیم اجازه ندهیم که دوباره از ایران یک پروژه‌ امنیتی برای دنیا تعریف شود.

عراقچی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با رادیو معارف خاطرنشان کرد: آمریکا در سیاست خود علیه برجام و ایران منزوی شده است.

وی با بیان این که ماموریت سنگین دیگر وزارت امورخارجه مقابله با تحریم ها و باز کردن راه های تنفس برای فروش نفت و تامین ارز است، اظهار کرد: سیاست خارجی ما در یک سال گذشته در مقابل فشار و تهاجم حداکثری  آمریکا موفق بوده است.

عراقچی با اعتقاد بر این که آثار شکست فشار حداکثری آمریکا خود را نشان داده است گفت: ما براساس حقوق خود در برجام تعهدات برجامی را در مقابل بدعهدی آمریکا کاهش دادیم.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه  با بیان این که برای بازگشت ایران به اجرای کامل برجام باید خواسته‌های ما مانند فروش نفت و مسائل بانکی مربوط به آن تامین شود ، به موضوع اجلاس هفت و سفر ظریف به فرانسه اشاره کرد و گفت: در جریان اجلاس گروه۷ آقای مکرون با آقای ترامپ دیدارهایی داشتند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز در خصوص نفت ایران انعطاف‌هایی نشان داده است.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود به اصلاحات صورت گرفته در ساختار  وزارت خارجه اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار وزارت امور خارجه  در راستای چابک کردن و حذف ساختارهای اضافه در تشکیلات وزارت خارجه بود که تا حدی به هدف خود رسیده است.

عراقچی همچنین با بیان این که ما از همه‌ حرکت‌های آزادی خواهانه‌ مسلمانان و شیعیان بدون دخالت در امور کشورها حمایت می‌کنیم، ادامه داد: جنبش اسلامی شیعیان در نیجریه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و برای اینکه نهضت اسلامی نیجریه مسیر درستی را طی بکند تماس‌هایی با دولت نیجریه داشتیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین گفت: در خصوص بیماری و انتقال شیخ زکزاکی تماس هایی با کشورهای مختلف داشتیم و زمینه‌ پذیرش ایشان در چند کشور  را فراهم کردیم.

وی  همچنین تاکید کرد: گروه های شیعی و اسلامی در کشورهای اسلامی عوامل جمهوری اسلامی ایران نیستند بلکه هویت مستقلی دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا