خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین: همه می‌دانند که رهبری غرب رو به پایان است

«ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور روسیه گفت: به نظرم همه امروز می‌دانند که رهبری غرب رو به پایان است. من نمی‌توانم یک سازمان بین المللی موثر را بدون هند و چین تصور کنم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست اقتصادی شرق دور روسیه در ولادیووستوک گفت، نگران گفته‌های آمریکا درباره استقرار موشک‌ها در ژاپن و کره جنوبی است و این استقرار بخش‌هایی از قلمروی روسیه را نیز پوشش می‌دهد.

واشنگتن ماه گذشته میلادی از پیمان ۱۹۸۷ نیروهای اتمی میان برد و با اتهام‌زنی به روسیه در نقض آن، خارج شد؛ اتهاماتی که دولت مسکو آنها را رد کرده است.

بر اساس این پیمان، کشورهای امضا کننده اجازه نداشتند به آزمایش و به کار گیری تسلیحاتی را که در آن ذکر شده، بپردازند.

پوتین همچنین گفت، ترکیه، هند و چین می‌توانند در گروه بین‌المللی شبیه به گروه هفت شرکت داشته باشند.

او گفت: از اینکه رهبران کشورهای گروه هشت را به روسیه دعوت کند، بسیار خوشحال می شود اگر که چنین گروهی بار دیگر تشکیل شود. پکن و دهلی نو را می توان در یک گروه بین المللی چون گروه هفت جای داد چرا که این امر می تواند برای همکاری جهانی مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: به نظرم همه امروز می‌دانند که رهبری غرب رو به پایان است. من نمی‌توانم یک سازمان بین المللی موثر را بدون هند و چین تصور کنم. در گفتگوهای اخیرم با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره احتمال حضور این کشور در گروه هفت نیز صحبت شد. پس از آنکه ترکیه سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را از ما خرید، می‌تواند به عنوان بخش حساس و مهم سازمان‌های جهانی شبیه به گروه هفت حضور داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا