خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نماز جمعه مدیون آیت‌الله طالقانی است»

امام حمعه موقت تهران گفت: نماز جمعه تهران مدیون آیت‌الله طالقانی است و اولین خطیب نمازجمعه تهران ایشان بودند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: ابا عبدالله حسین (ع) سخن آخر را درباره زندگی خدایی و مطلوب پروردگار به بشریت ارایه کرد. یک سبک زندگی برجسته و با طراوت که در این سبک زندگی هم انسان مومن به رشد مطلوب می رسد و هم جامعه بشری می تواند به کمال مطلوب دست یابد. راه امام حسین (ع)، یک مدرسه تمام عیار و یک دانشگاه عالی رتبه و یک مکتب بی نظیر است که در آن اصول و قوائد زیست پاکیزه به بشریت تقدیم شده است. نقطه مرکزی این سبک زندگی عبارت است از جهاد در راه خدا و سرمایه گذاری در راه خدا برای تحقق نقشه الهی و جریان سیره پیامبر اعظم.

وی در ادامه اظهار کرد: از هر منظری می نگریم در دستگاه حسینی و منظومه تربیتی حسینی همه شاخص ها ارتقا داده می شود. جوانمردی، ایثار، معرفت، زیبایی ها اخلاقی، رسیدگی به مردم چه در عرصه حیات فردی و چه در عرصه زندگی اجتماعی همه این شاخص ها ارتقا می یابد. در مکتب اباعبدالله حسین (ع) سیمای مومن و مجاهد در پیشگاه خدای متعال را می توان دید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: بی جهت نبود که همه انبیا و همه اولیا در طول تاریخ چشم امیدشان به این نام دل آرا بوده است. اباعبدالله (ع) وارث خط متحد و یکپارچه ای بود که برای هدایت بشریت نازل شده بود. حاصل کار همه انبیا الهی توسط پیامبر اکرم با کتاب و روش و نمونه جمع بندی شد و در اختیار بشریت قرار گرفت اما یک نقطه حساس اتفاق افتاد و وقتی امام در این نقطه حساس قرار گرفت، زحمات همه انبیا در خطر قرار گرفته بود. اینجا بود که امام وارد میدان شد تاریخ در معرض یک تصمیم حساس بود و چشم همه متوجه امام حسین(ع) بود که چه می کند و امام حسین (ع) متفاوت وارد میدان شد.

وی افزود: امام حسین (ع) کاری کرد که عالم مبهوت شد. حسین (ع) در این میدان بود و اهل بیت آن نیز برای این نقش آفرینی تاریخی مهیا و آماده بودند. امام حسین کاری انجام داد که هم از زحمات همه گذشتگان صیانت شد و هم مسیری را گشود که توصیه همه انبیا الهی در همه زمینه ها در آن نماینگر شد. امام حسین مکتبی را در اختیار مردم قرار داد که نتیجه آن را امروز جامعه باوفا ما به خوبی دریافت کرده است. کسانی که از این مکتب توانستند بهترین درس ها را بگیرند، ملت ایران بودند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب ما با آرمان حسینی آغاز شد و ادامه یافت، گفت: در جریان شکفتن انقلاب باز هم محرم و عاشورا و آموزه های مکتب حسینی بود که به میدان آمد و ملت عزیز سازماندهی کرد. ملت ما شاگردان شایسته ای برای مکتب امام حسین ع بودند. هم انقلاب و هم نظام ما ریشه و اساسش حسینی است و بر اساس خط مقاومت و صبر و جهاد برنامه ریزی شد و تاکنون پیش آمد. ادامه راه انقلاب نیز تنها با شیوه حسینی ممکن است و ان شاالله به سمت آن روز بزرگ موعود می رود. امروز می بینیم از سراسر عالم لبیک یا حسین شنیده می شود و این پیام از ماورای قرون و اعصار شنیده شد.

حاج علی اکبری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: تقوا که در ذیل مکتب حسینی تعریف می شود هم زندگی آحاد مومنین را از گناهان پاکیزه می کند و هم به آنان همت بلند برای جهاد و هم مقاومت در برابر جاذبه های شیطانی و هم قوت برای ایستادن در مقابل طاقوت های جهانی می دهد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت درگذشت آیت الله طالقانی بیان کرد: نماز جمعه تهران مدیون ایشان است و اولین خطیب نمازجمعه تهران ایشان بودند.

وی در ادامه ضمن سپاس گزاری از همه عزاداران حسینی که با مواظبت ملاحظه حال بیماران و همسایگان را می کنند، بیان کرد: برای همه بانیان و اقامه کنندگان عزای حسینی از خداوند متعال عجر و پاداش عظیم تمنا می کنیم که این چراغ را با برنامه های گوناگون معرفتی روشن نگه داشته‌اند. امیدواریم در روز تاسوعا و عاشورا که این برنامه ها اوج می گیرد شاهد برگزاری نماز های جماعت باشکوه در سراسر کشور باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ملت ایران با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخته و به خوبی زیبایی ها این مکتب را تجربه کرده است. بحمدالله مکتب حسینی هم کشور را حفظ کرد و هم در بخش های مختلف رشد داد. امروز شناسه ملت ایران در سراسر دنیا جمله معروف ابا عبدالله است که می فرمایند《هیهات منا الذلة》. اباعبدالله دست ملت ما را گرفت و از ذلت به اوج عزت رساند و یک راه روشنی را برای همه ملت های عالم باز بازکرد.

حاج علی اکبری در ادامه با تاکید بر اینکه ملت ایران امروز ثمره روش حسینی در مقاومت فعال و هوشمندانه و پافشاری بر اهداف حسینی را می بیند گفت: امروز دشمن درجه یک ملت ایران که نمونه ای از تبار یزیدی است در وضعیت بدی است. در داخل آمریکا درمورد افول آن اجماع وجود دارد و جامعه شناسان می گویند که حتی آمریکا کشور ده سال پیش هم نیست. آمریکا نه دیگر قدرت سیاسی و نه قدرت اقتصادی قبل خود را ندارد. امروز دنیا به عصر پسا آمریکا می اندیشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا با گرفتار شدن به بیماری سرگشتگی استراتژیکی و راهبردی در حال تلاش برای حفظ چهره ابر قدرتی آمریکا است ولی دیگر امکان پذیر نیست.
اقتصاد آمریکا با ۲۰هزار میلیارد دلار بدهی این اجازه را به آن ها نمی دهد. زمانی آمریکا نیمی از اقتصاد دنیا را در دست داشت اما امروز حدود ۱۵ درصد بیشتر از اقتصاد جهانی را ندارد. از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز همه شاخصه ها در آمریکا وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مصرف مواد مخدر، بی خانمانی،گرسنگی، توسعه زندان ها، زیرپاگذاشتن دموکراسی، ناهنجاری ها اخلاقی و جنسی و فاصله طبقاتی در آمریکا گفت: این همان افول موریانه ای است که آمریکا گرفتار آن شده است و در حال پوسیدن از درون است. وضعیت سیاسی آن دیگر قابل گفتن نیست مخصوصا با ظهور ترامپ که می بینیم چه به روز حیثیت آمریکا آورده است.

حاج علی اکبری افزود: گویا ترامپ که با شعار جلوگیری از افول آمریکا به میدان آمده است، آمده تا تیر خلاص را به حیثیت آمریکا بزند. حیثیتی برای آمریکا در سطح جهانی باقی نمانده است اما ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده و شکل گیری مقاومت در برابر آمریکا اعتبار جهانی و نفوذ منطقه ای آن را کاهش داده است. البته این افول حاصل تکبر و فساد است و قرآن کریم این را برای همه جوامع کودک کش و خون ریز و مفسد بشارت داده است. انتقام خدا از آن ها شدید خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایستادگی ملت ایران افول آمریکا را تسریع کرده است، گفت: در منطقه نیز ثمرات ایستادگی قابل رویت است. جنگ هشت ساله نیابتی با تروریست ها که شش سال پیش با اشغال ۸۰ درصدی سوریه آغاز شد امروز با آن همه سرمایه گذاری آمریکایی به پایان رسیده و مقاومت پیروز میدان شده است. روحیه جدیدی در مردم سوریه ایجاد شده که توقع دارند بلندی های جولان آزاد شود.

حاج علی اکبری در ادامه تاکید کرد: در عراق بیش از چهار سال آن درگیری خانمان سوز ادامه یافت و عتبات در معرض خطر قرار گرفت اما به برکت مقاومت شرایط جدید اقتدار اجتماعی را در آنجا می بینیم حماقت اخیر صهیونیست ها در حمله پهپادی به مقر حشدالشعبی موج جدیدی از نارضایتی ملت عراق علیه آمریکایی ها را شکل داده است. در یمن عزیز و سرافراز که ذخیره راهبردی جبهه مقاومت محسوب می شود می بینیم که ائتلاف موهوم آمریکایی با محوریت سعودی به جایی نرسید و کشتی آن ها به گل نشسته و امروز به دنبال راهی هستند تا آبرومندانه از این ماجرا خارج شوند.

وی در ادامه با اشاره به آثار جبهه مقاومت در لبنان بیان کرد: در لبنان مشاهده می کنیم نیرنگ آمریکایی‌ها در ایجاد اختلاف و جلوگیری از برگزاری انتخابات و تاسیس دولت به جایی نرسیده است. از طرف دیگر می بینیم در فلسطین راهپیمایی بازگشت به شکل هفتگی ادامه یافته، بین نیروهای جهاد و حماس وحدت برگزار شده و صدای مقاومت بلندتر از همیشه به گوش می رسد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران قهرمان و سربلند با مقاومت به دستاوردهای مهمی رسیده است، گفت: بحمدالله ایران از میان همه توطئه ها بزرگ به برکت مقاومت و مجاهدت و مکتب حسینی با یک نظام و رهبر حسینی در حال بالیدن و شکفتن است. ملت بصیر و باهوش با مقاومت و صبر خود تمام توطئه‌های آمریکایی را خنثی کردند. ملت ایران با مقاومت تمام توطئه های آمریکارا خنثی کرد. آن ها به خیال خام خود فکر می کردند ۲۲ بهمن سال پیش در تهران خواهند بود اما امروز دیپلماسی التماسی آمریکا را می بینیم که از هرکجا میانجی می فرستند. ظرفیت بازدارندگی فعال ایران با حضور مردم بصیر توطئه های آمریکا را خنثی کرده و دیگر از تابستان داغ و زمستان سرد خبری نیست و روسیاهی برای دشمنان و سربلندی برای جبهه مقاومت برجای مانده است.

وی در ادامه با اشاره به گام های ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود بیان کرد: از وقتی که این اقدام راهبردی در دستور کار مسئولین با توجه به تجربه تلخ برجام قرار گرفت و کاهش تعهدات در گام اول شروع شد عده ای ابتدا گفتند بازار ایران برهم می ریزد ولی دیدیم که اتفاقی نیفتاد و حتی بهتر نیز شد.
گام دوم نیز برداشته شد و الان در جریان مذاکره با اروپاییان گام سوم برداشته شد و از امروز اجرایی می شود. این تصمیم با صلابت ایرانی، میوه شیرین منطق مقاومت حسینی است که ثمره بهتری برای ما خواهد داشت. ملت ما دیگر به وعده های پوچ و خیالی توجهی نمی کند. ایران تنها به دنبال اجرایی شدن تعهدات اروپایی است.

وی در پایان گفت: ایران به مذاکرات خود با اروپا ادامه می دهد اما بدبینانه و بادقت. دیگر ایران با مذاکرات کش دار خود را متوقف نمی کند. ایران مرحله به مرحله جلو می رود و تنها چیزی که می تواند ایران را به تعهدات خود بازگرداند عمل است. اروپا باید به یازده تعهد برجامی خود عمل کند هرگاه عمل کنند ایران نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا