خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست خبری صالحی و مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

«علی اکبر صالحی»، رییس سازمان انرژی اتمی بعد از دیدار و گفت‌وگو با رییس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: برجام جاده یک طرفه نیست، اگر قرار است یک طرفه باشد ایران در زمان مناسب تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد و در سه گام تا کنون این تصمیمات را انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی پیش از ظهر روز یک‌شنبه بعد از دیدار با رییس موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری گفت: اتحادیه اروپا قرار بود به عنوان پرکننده خلاء عدم حضور آمریکا جایگزین باشد و آن خلاء را پر کنند، اما نتوانستند آن طور که وعده داده بودند عمل کنند و بدتر از آن شنیدیم سخنگوی اتحادیه اروپا گفته است به برجام تا زمانی متعهدیم که ایران متعهد باشد، تعجب می‌کنم از این سخن؛ تعهد اروپا به چی؟ تعهد به عدم پایبندی است یا خلف وعده؟

صالحی ادامه داد: متاسفانه یک طرف مذاکرات (آمریکا) نتوانست خود را ملتزم به برجام بداند و از آن خارج شد و این مساله ما را در شرایط بغرنج و بحرانی قرار داد. با توجه به حساسیت زمان و تحولات و اتفاقاتی که بعد از خروج آمریکا از 1+5 رخ داده، آثار منفی روی اجرای تعهدات از سوی 1+5 گذاشته است.

صالحی همچنین درگذشت آمانو مدیرکل فقید آژانس را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: امیدوارم همان‌طور که در گذشته همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس داشتیم، هم‌چنان این همکاری‌ها ادامه پیدا کند. آقای فروتا شخصیتی با تجربه فراوان هستند که به عنوان معاون و مشاور آقای آمانو در برجام نیز تخصص بسیار بالایی دارند. آشنایی ایشان با برجام در خصوص نحوه همکاری‌ها و ادامه همکاری‌های ایران و آژانس می‌تواند کمک زیادی کند.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به دیدارهای فروتا با برخی مسئولان کشورمان ابراز امیدواری کرد که وی بتواند با نتایج مورد رضایت طرفین به سلامت به وین بازگردد.

فروتا نیز اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رویکرد مستقلانه، بی‌طرف و حرفه‌ای خود ادامه خواهد داد و این موجب اعتبار آژانس است.

وی تصریح کرد: در این زمینه آژانس از فشارها تأثیر نمی‌پذیرد. آژانس از یک سو وظیفه راستی آزمایی اجرای برجام را بر عهده دارد و از سوی دیگر در اجرای پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان در تعامل فعال با ایران است.

فروتا همچنین افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی مشتاقانه تمایل دارد تا همکاری‌ها با ایران تداوم یابد و آماده هستیم تا به صورت حرفه‌ای و بی‌طرف به کار خود ادامه دهیم.

صالحی بار دیگر درگذشت آمانو مدیرکل فقید آژانس را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: امیدوارم همانطور که در گذشته همکاری های گسترده ای با آژانس داشتیم، همچنان این همکاری ها ادامه پیدا کند. آقای فروتا شخصیتی با تجربه فراوان هستند که به عنوان معاون و مشاور آقای آمانو در برجام نیز تخصص بسیار بالایی دارند. آشنایی ایشان با برجام در خصوص نحوه همکاری ها و ادامه همکاری های ایران و آژانس می تواند کمک زیادی کند.

رییس سازمان انرژی اتمی در پایان با اشاره به دیدارهای فروتا با برخی مسئولین کشورمان ابراز امیدواری کرد فروتا بتواند با نتایج مورد رضایت طرفین به سلامت بازگردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا