خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به ادعای نتانیاهو درباره‌ی «سایت مخفی هسته‌ای در ایران»

«سیدحسین موسویان»، دیپلمات پیشین ایران با اشاره به ادعای نتانیاهو درباره وجود یک سایت مخفی هسته‌ای در ایران گفت: زمان آن رسیده که او دروغ گفتن را متوقف کند.

موسویان در صفحه توییتر خود نوشت: نتانیاهو باز مدعی شد که ایران یک سایت مخفی برای ساخت بمب هسته‌ای داشته است. او در کتاب “مبارزه با تروریسم” در سال ۱۹۹۵ مدعی شد که ایران ظرف ۳ تا ۵ سال به بمب هسته‌ای دست خواهد یافت. او هم‌چنین در سال ۲۰۰۲ به کنگره آمریکا گفت “عراق سانتریفیوژهای فعال با سایز یک ماشین لباسشویی دارد.” زمان آن رسیده که دروغ را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد که یک «سایت تسلیحات هسته‌ای اعلام نشده» ایران را در آباده واقع در جنوب اصفهان یافته است.

نتانیاهو با انتشار برخی «عکس‌های ماهواره‌ای» که طبق ادعای او در ماه ژوئن گرفته شده‌اند، مدعی شد که ایران پس از آگاهی یافتن از این که این سایت هسته‌ای لو رفته است، اقدام به نابودی این سایت و سرپوش‌گذاری کرده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آوریل سال ۲۰۱۸ در ادعایی بی‌اساس گفت که جاسوسان موساد به هزاران سند هسته‌ای از تهران دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای بوده است. دونالد ترامپ ماه بعد از این رویداد، با اشاره به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط اسرائیل از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد و اعلام کرد که این رژیم تمامی اسناد را جعل کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا