خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس‌جمهور افغانستان: صلح با طالبان بدون آتش‌بس غیرممکن است

در پی دستور دونالد ترامپ برای توقف گفت‌وگوهای صلح نمایندگان آمریکا با طالبان اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بار دیگر بر خواست کابل برای برقراری صلح در کشورش تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اشرف غنی که به نظر می آید پس از شکست آمریکا در حصول توافق با طالبان تلاش دارد فرایند صلح در افغانستان را در دست گیرد، اعلام کرد که به دنبال برقراری آرامش در کشورش است.

مذاکرات صلح واشنگتن با نمایندگان طالبان، فرایندی طولانی که پس از ۹ ماه گفت‌وگوهای فشرده در نهایت به تهیه پیش‌نویس یک توافق اولیه منجر شد، با فرمان ناگهانی دونالد ترامپ به یکباره متوقف شد و با توجه به مواضع مطرح شده از سوی دو طرف آینده‌ای نیز برای آن متصور نیست.

اشرف غنی که در جریان نشست فرماندهان نظامی در کابل سخن می‌گفت، در ادامه تأکید کرد که برای رسیدن به این هدف، طالبان باید قبل از هر چیز دست از خشونت بکشد و به آتش‌بس احترام بگذارد.

رئیس‌جمهوری افغانستان در ادامه با تکرار این نکته که درخواست آتش‌بس مطرح شده بارها از سوی طالبان رد شده، تصریح کرد: ما برای مذاکرات صلح آماده‌ایم اما اگر طالبان فکر می‌کند که می‌تواند ما را بترساند در اشتباه است زیرا کافی است به رزمندگان ما نگاهی بیاندازد.

وی همچنین با تأکید بر این موضوع که صلح نمی‌تواند فرایندی غیرمشروط باشد، یادآور شد: صلح بدون برقراری آتش‌بس غیر ممکن است.

پیش از این، رئیس‌جمهوری آمریکا با تأکید بر این‌که دیدار و مذاکرات با گروه طالبان را پایان‌یافته تلقی می‌کند، اعلام کرد، کشورش موضوع کاهش نیروهایش در افغانستان را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ اعلام کرد: تا آنجا که به من مربوط می‌شود، مذاکرات مرده است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر لغو و توقف مذاکرات صلح افغانستان با طالبان گفت که فرصت صلح در این کشور از دست رفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا