خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به خودسوزی و درگذشت «دختر آبی»

واکنش‌های توییتری به درگذشت سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به «دختر آبی» معروف شد را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

محمدرضا زائری: ‏اگر دينداران از موضع دينداري خود به آسيب هاي اجتماعي نظر نكنند و به چاره جويي برنيايند هم جامعه و هم دين را از دست خواهند داد!
حالا هر چه دلتان مي خواهد با بهانه توطئه دشمن و طراحي استكبار و اختلال رواني و سابقه خودكشي از خودتان رفع مسؤوليت كنيد و به گردن اين و آن بياندازيد!

جلیل محبی: ‏‎#میترا_استاد و ‎#دختر_آبی دو زن ایرانی که جانشان شد معیار محک سیاسیون بی شرافت…

ساما: ‏‏دربارهٔ مرگ «سحر خدایاری» هیچ‌چیزی نمی‌تونم بگم. فقط در حیرتم. راه‌ندادن زنان به ورزشگاه به خاطر لجبازی سیاسی است. چون اگر زنان به ورزشگاه بروند، آقایان احساس شکست می‌کنند. هر برگشتن از تصمیم را «شکست» می‌دانند. قبل از اینکه مقام بگیرید، کمی خودسازی کنید. خودسازی شخصی و اجتماعی./ اگر سحر خدایاری بیمار بوده
و اگر نیروی انتظامی و دادگاه یا یکی از این‌دو از بیماری خبر داشته است
مسئولیت آنان ه در مرگ وی بیشتر از وقتی است که هیچ بیماری‌ای نداشته است.
بیماری سحر -به شرط آگاهی از آن- نه تنها از مسئولیت نیروی انتظامی و دادگاه کم نمی‌کند؛ بلکه مقصرترند.
‏چرا؟
فرد بدون بیماری عادتاً با آن رفتار نیروی انتظامی و دادگاه و … خودسوزی یا خودزنی یا رفتار غیرعادی انجام نمی‌دهد.
اما فرد با بیماری خاص، -بیماری نقص شخصیت نیست، فقط بیماری است- محتمل است که واکنشی سخت و غیرعادی در برابر دستگیری و محاکمه -حتی پیش از آن- داشته باشد.

بهروز عزیزی: ‏دیروز یک فیک نیوز منتشر شد که شورای عالی امنیت ملی رسانه ها رو از پرداختن به ماجرای ‎#سحر_خدایاری منع کرده، با مشاهده صفحه اول روزنامه های امروز که اکثریت به ماجرای ‎#دختر آبی پرداخته اند خیلی راحت کذب بودن این خبر مشخص میشه

مسعود بصیری: ‏پدرِ ‎#دختر_آبی مصاحبه کرده و گفته دخترم مشکل اعصاب و روان داشته، قرص‌های خاص مصرف می‌کرده و یکبار دیگر هم در دانشگاهش دست به خودکشی زده بود
حالا کفتارهای مجازی روی خون او سوار شده و دنبال تکه استخوانی برای خودشان می‌گردند
شما کفتارها از او بیمارترید. بیشتر به قرص نیاز دارید

ابراهیم داروغه‌زاده: ‏اقا اصلا ‎#سحر به خاطر حكم دادگاه و استاديوم فوتبال خودسوزي نكرده ، اصلاح طلب ها هم دارند سواستفاده سياسي ميكنند ، خوب حالا از هفته ديگه دخترها ميتونن برن استاديوم فوتبال تماشا كنند؟ اگه رفتن دستگير و دادگاهي نميشن؟

بهمن هدایتی: ‏از رنج های روحی و ویرانه‌های روانی آدمها، خوراک سیاسی نسازیم ، این غذا خوردن ندارد…
دختری که بخاطر فوتبال،خودکشی میکند،یک بیمار بوده نه قهرمان ملی
‏اونهایی که خودکشی این دختر را تلویحا تایید و تصدیق میکنند و از او قهرمان سازی و الگو سازی میکنند، به دختران نوجوانی فکر کنند که با دیدن این حجم تایید و تصدیق و توجه ، با کوچکترین مشکل عاطفی و روحی ممکن است خودکشی را انتخاب کنند. باور کنید مساله به این سادگی ها نیست

علی قلهکی: ‏از جلوی خونه‌ی میترا استاد رد شدم، برایش فاتحه‌ای خواندم
کلا انسان‌ها ارزش خاصی برای طیف ضدانقلاب و اصلاحطلب رادیکال ندارن، وَاِلا این هیاهو که برای ‎#دختر_آبی میشه چرا برای میترا استاد نشد؟!
مهم‌اینه که اون انسان(طُعمه یا مقتول)چقدر برای این جماعت ابزارفشار به نظام را مهیا میکند!/‏آقای جمهوری اسلامی
چندبار شبکه “رسانه‌ای_امنیتی” جریان نفوذ برایت چالش ایجاد کرده؟!
تا کِی در مقابل جریانی که از وزارت فرهنگت یارانه می‌گیرند و علیه تو کار میکنند صبوری مبکنی؟!
چرا راضی می‌شوی امنیت ملی ‌ات اینقدر راحت زیر سوال رود؟! حرکتی کن قبل از بحران!

امیر جمشیدی: ‏اینا نمیفهمن که این ممنوعیته که هزینه زاست، نه آزادی!
شما هستید که ممنوعیت حضور زنان در استادیوم را اولویت قرار داده‌اید! که به اشتغال و ازدواج و مسکن نرسید!

احمد مازنی: ‏بعد از اولتیماتوم فیفا درباره ورود بانوان به ورزشگاهها، به وزیر ورزش وجوانان تذکر دادم؛ اگر این تذکرات جدی گرفته می شد اکنون شاهد این حادثه تلخ نبودیم. دولت یا می تواند این مطالبه را عملی کند یا نمی تواند، در هر صورت شفاف به مردم توضیح دهد

محمد حبیبی: ‏تو جامعه‌ای ک بحران اقتصاد داریم، دغدغه‌ی دختر و پسراش استادیوم باشه، عجیب نیست؟

شهرزاد: ‏درستش اینه که بگیم به عده دختر و پسر بزرگسال (و حتی خیلی بزرگسال) دغدغه «استادیوم نرفتن» یه عده دیگه رو دارند.. و بله.. این انصافا بسیار عجیبه! ‎#سحر_خدایاری

صادق زیباکلام: ‏یقیناطرفداران تیم استقلال بهمراه بازیکنان و مسئولین باشگاه اینقدر “مرام” دارند که در نخستین بازی آبی ها به حرمت و یاد “سحر خدایاری” و همدردی با خانواده داغدارش، یک دقیقه سکوت اعلام کنند.

مستوره نصیری: ‏خسته نشدین از این دو ترکیب”رسانه بیگانه”و “خوراک”، چرا یه بار یه کار مثبت تو حوزه زنان نمی‌کنید تا رسانه معاند سوءتغذیه بگیره؟

سبحان: ‏کاش اگه کسی به ‎#مسیح_علینژاد دسترسی داره بهش بگه در مورد ‎#دختر_آبی یه مدت دهنشو ببنده بذاره یه اعتراض اجتماعی روند عادی خودشو طی کنه و با ورودش گند نزنه به مطالبه‌ی بحق کل جامعه.

نادر فتوره‌چی: ‏*۷۰ درصد از زنان سرپرست خانواده بی‌سواد هستند.
* ۸۲ درصد از زنان سرپرست خانواده بیکار هستند.
* ۴۷ هزار زن پس از استفاده از مرخصی زایمان ۹ ماهه اخراج شده‌اند.
برای اینها چه کنیم؟ به «فیفا» نامه بزنیم یا چه؟
‎#شیادها
‏خانم شادی صدر،
اسناد نشان میدهد شما در سال 2017 در حدود 700 هزار پوند برای «حقوق بشر» بودجه میگیرید و مدعی «براندازی» هم هستید.
700 هزار پوند میگیرید که بیایید توی بی.بی.سی بگویید «کمپین نامه به فیفا بزنیم»؟
برای 82 درصد زنان سرپرست خانوار که بیکارند چه کرده‌اید؟

بهمن دارالشفایی: ‏از پیام تسلیت تراکتورسازی تبریز:
«معتقدیم جان باختن در راه نیل به هدف و با عشق و علاقه به  فوتبال، ارزشمند و اقدامی قابل تامل هست و امیدواریم شرایط فوتبال ایران در آینده به شکلی پیش رود که شاهد حضور خانواده‌ها در فضای سالم و با نشاط ورزشگاه‌ها باشیم.»

علی مطهری: ‏مرگ سحر دختری که به خاطر ورود پسرانه به استادیوم آزادی بازداشت و در اثر شنیدن محکومیت‌اش به 6 ماه زندان خودسوزی کرد، حاکی از بی تدبیری مسئول مربوط است. فرضا کار او غیر قانونی بوده، کافی بود چند کلمه نصیحت شود نه محکوم به زندان. حفظ نظام به این کارها نیست.

علی پیرحسین‌لو: ‏ظاهرا محکومیت شش ماهه حقیقت ندارد، اما ‎#مرگ_مظلومانه حقیقت دارد. با نصیحت کهنسالان به جنگ حق جوانان نروید. ‎#دختر_آبی قربانی همان دردهای کهنه‌ای شد که دارد همه را قربانی می‌کند. اگر نگران جامعه و کشورمان هستید، کمک کنید که مردم در حاکم ماندن ‎#تبعیض و ‎#تحجر تجدیدنظر کنند.

حسن یونسی: ‏‎علی اقای مطهری
” فرضا کار این خانم غیر قانونی بوده”؟
شما در مرکز قانونگذاری کشور نشسته اید و نمی دانید هیچ قانونی ورود زنان به ورزشگاه را منع نکرده است؟

مازیار خسروی: ‏هیچ قانونی رفتن زنان به استادیوم را منع نمی‌کند. همانطور که هیچ قانونی موتورسواری زنان را منع نکرده است‌. کسی که دنبال برخورداری از حق قانونی‌اش است نیازمند نصیحت نیست. نیازمند وکیلی است که در خانه ملت کاری بکند که زمینه استفاده از این حق فراهم شود.

مینا اکبری: ‏پیش از اطلاعیه خنثی و بی‌مصرف و از سر باز کن شما، تن نحیف سحر خدایاری بخاطر دستیابی به کمترین مطالبه‌اش، توی آتش جزغاله شد؛ معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان!!!
‎#دختر_آبی

محمد حافظ حکمی: ‏سر صلاة ظهر وسط چهارراه گلوبندک خیمه رو آتش زدند؛ همه جا اشک و آه بود…. گرمای آتش که به صورتم خورد یاد ‎#دختر_آبی رهایم نکرد…
امام حسین در شب اول قبر پشت و پناهش باشه و خودش بقیه دخترهای این مملکت رو از شر تنگ‌نظری رها کنه…

محسن: ‏فوتبال برای من سال‌هاست یه بهانه است که حس می‌کردم آدم‌ها رو دور هم جمع می‌کنه. اما ماجرای مرحوم ‎#سحرخدایاری تلخی رو از حد گذرونده.
واقعاً نمی‌دونم کنش درست اجتماعی چیه، اما خیلی شخصی، دیگه ازم بر نمیاد از فوتبال حرف بزنم و باهاش شوخی و تفریح بکنم.
‎#دخترآبی

امین اسدی: ‏میترا استاد و ‎#دختر_آبی دو زنی بودند که برای اصلاح طلبان ابزار سیاسی شدن.
خدا نگذره از این جماعت که فرد فوت شده را هم ابزارسیاسی میدونن،به یکی اتهام پرستو میزنن و داستان یکی هم کلا عوض میکنن. از طرفی حقوق زنان هم برایشان اهمیتی ندارد
این جماعت بویی از شرافت نبردن

مرتضی گل‌پور: ‏راه حل تندروها برای خبر ‎#دختر_آبی ساده است؛فعالان و خبرنگاران اصلاحطلب را آویزان کنید.
درحالیکه از زهرا کاظمی تاسحر خدایاری،علت تبدیل واقعه به یک بحران امنیت ملی،فقدان شفافیت در فرایندهای قضایی ست.اگر آنجا شفاف ورسانه ها بواقع آزاد باشند،هر واقعه به سوال بی پاسخ تبدیل نمیشود

پروانه سلحشوری: ‏او تنها ‎#دختر_آبی نبود. سحر ‎#دختر_ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم.

نرگسی: ‏بنظرتون نماینده‌ی مجلسی که به انتشار یه خبر دروغ دامن میزنه، صلاحیت رسیدگی به امور ملت و نمایندگی مردم رو داره؟؟!!

ضیا نبوی: ‏نسلی هستیم که برای کوچکترین و بدیهی‌ترین حقوقش سنگین‌ترین هزینه‌ها را می‌دهد.
برای آیندگان شاید این هزینه‌ها غیرقابل فهم و حتی خنده‌دار بنظر برسد، برای ما اما این بهای مواجهه وفادارانه با واقعیتی است که نمی‌خواهیم از برابر تلخی و سهمگینی‌اش بگریزیم..

مریم توانا: ‏سحر خدایاری (‎#دختر_آبی) در دومین اقدام به خودکشی اش، درگذشت
او مبتلا به بیماری اختلال شخصیت دوقطبی و تحت درمان بود، اونها یا خیلی شادند و دنبال جلب توجه می گردند، یا خیلی افسرده اند و خودکشی می کنند.
پس اولویت اولِ او کنترل و درمان بیماریش بود، نه حضور در ورزشگاه
آدرس غلط ندهیم

شبنم نظامی: ‏‎#دختر_آبی بیماری دوقطبی و سابقه خودکشی داشته؛ قبول. رفتن زنان به ورزشگاه هم بر اساس قانونی که وجود ندارد تخلف است؛ باز هم قبول.
اما کاش ارزشی ها بگویند کجای دنیا یک بیمار روحی که تخلف کرده را به جای درمان، درگیر استرس دادگاه می کنند؟ از هیچ منظری داستان این دختر توجیه نمی شود.

فرید ابراهیمی: ‏اصلاح طلبان و سلبریتیهای حرامخور اگر دلسوز زنان بودند این عربده ها را برای میترااستاد میزدند که بدست شهردارشان گلوله آجین شد.
شاید ‎#دختر_آبی علم شده تا رسوایی فساد ۳۵۰میلیاردی شبنم نعمت زاده ‎#دختر_وزیر را بپوشانند.
نه بزرگواران! مبارزه با فساد با این سیاه بازیها متوقف نمیشود!

احسان بداغی: ‏تفکری که در قبال مرگ ‎#دختر_آبی می گوید دغدغه اصلی مردم معیشت و مسایل اقتصادی است، همان تفکری است که سفره ملت را آتش زده. به قول آلبر کامو «آنکه ‎#آزادی تو را بگیرد، ‎#نان تو را نیز خواهد گرفت. زیرا از آن پس نان‌ تو وابسته به هوس ارباب است، نه تلاش خودت.»

امیرحسین مصلی: ‏بی غیرت های ‎#تیم_ملی نه نوار سیاهی بستند نه آبی! حتی یک دقیقه سکوت هم نکردن! به میثاقی و خیابانی که امیدی نبود چیزی بگویند اما حتی آرش برهانی میهمان استقلالی برنامه هم یادی از ‎#دختر_آبی نکرد!

آدم: ‏سر ماجرای ‎#دختر_آبی براندازا و اصلاحطلبا تقسیم کار کردن!
یکی براش روایت دروغ می‌سازه درخواست تحریم می‌کنه ، اون یکی دروغا رو پخش می‌کنه و ماجرای توهین و درگیری‌ش با پلیس رو پنهان می‌کنه!
بعد میگیم هر اصلاحطلب یه برانداز درون داره، تکذیب می‌کنن/‏طرف وقتی هنوز زنده بوده احدالناسی از اصلاح‌طلبا و فوتبالیستا و سلبریتیا نه پیگیر پرونده درگیری‌ش با پلیس بودن نه پیگیر مشکلات روحی‌ش ، حالا که فوت کرده یادشون افتاده که ‎#دختر_آبی هم وجود داشته!
یه جوری لاشخوری سیاسی نکنید که به خود لاشخور توهین بشه!

حمزه غالبی: ‏لاشخور سیاسی کسی است که برای ماست مالی کردن سیاست ضد زن ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه و برای پایمال کرد اجحاف بزرگی که حق دختری که قربانی بی عدالتی شده است به سوابق بیماری او ارجاع می دهد. عینیت وقاحت سیاسی!

شراره داودی: ‏طرف دیشب توئیت کرده که ‎#دختر_آبی سه روز قبل فوت شده، جسدش رو تحویل خانواده ندادن و بی‌صدا خاک کردن!
بهش میگم منبع؟
حالا از دیشب دارم فحش می‌خورم که چرا پرسیدم!
جماعت بی‌ادبی هستن که حتی منشن‌هاشون رو نمی‌خونم!

علی سیستانی: ‏دستگاه قضایی باید بخاطر برهم زدن امنیت روانی جامعه و دروغ پراکنی در قضیه ‎#دختر_آبی اول باید خبرگزاری کذاب اصلاح طلب
بعد تک تک سلبریتی ها و خبرنگاران دروغگوی اصلاح طلب رو پای میز محاکه بکشونه!
ذهن و امنیت روانی مردم محل اسکی و کلاهبرداری سیاسی این جماعت نیست!

کاوه: ‏موضوع ‎#دختر_آبی ، ‎#حجاب_اجباری ، ‎#سانسور ، ‎#نظارت_استصوابی و… همه دارای ریشه یکسان اند
حاکمیت نمیدونه حوزه اختیارش کجا هست و کجا نیست، تصورش اینه که ملت تشخیص نداره و حاکمیت حق دار به جاش تصمیم بگیره، ‎#ایدئولوژی_مداخله_گر فکر میکنه باید در کوچکترین موضوعات مردم دخالت کنه

هیوا یوسفی: ‏نمیشه مخالف تحریم‌های اقتصادی آمریکا باشیم ولی به فوتبال و جودو و بقیه ورزش‌ها که می‌رسه، بگیم کاش فدراسیون‌های جهانی تحریم‌مون کنن.
در هر دو حالت، فشاری که به مردم میاد بیشتر از حاکمیته.

سهند ایرانمهر: ‏در این مملکت چیزی هست به اسم «خودسوزی ثانویه»/بدون شرح:
حیدر علی خدایاری: «دختر من از نظر عصبی مشکل داشت و در آن روز هم اعصابش به هم می‌ریزد و فحاشی می‌کند و با مامور نیروی انتظامی درگیر می شود که می گوید سحر قربانی شده ، سحر قربانی چه شده؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ارزشی های اصولگرا برای هیچ اصلی که با انسانیت گره خورده، ارزش قائل نیستند. مسألة مرگ یک انسان را به دعوای سیاسی یا بیماری روانی تقلیل می دهند. به این می گویند تقلیل انسانیت در نزد مدعیان انسانیت.

  2. علی قلهکی، یک انسان بخاطر هیچ ، بخاطر مساله ای که فقط اینجا و در ذهن واپسگرایانه چون شما مساله است، مرده. پیام زائری را بخوان و بیدار شو اگر هنوز قلب سنگدلت نمرده و واقعا قلهکی هستی نه قلّکی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا