خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تیم بی» ناقص‌ شد

غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی با عنوان ««تیم بی» ناقص‌ شد» برای “راهبرد” نوشت:

ترامپ سومین مشاور امنیت‌ملی خود را هم برکنار کرد. جان بولتون که نماد تندروی سیاست‌خارجی آمریکا و یکی از اعضای مهم “تیم‌بی” محسوب می‌شد؛ به علت ناهماهنگی با رییس‌جمهور آمریکا در اخذ تصمیمات مهم در ارتباط با ایران، ونزوئلا، کره‌شمالی و برخی موارد دیگر از سوی ترامپ برکنار شد.

بولتون در قضیه ایران از رویکرد برخورد نظامی حمایت می‌کرد. وی که از طراحان حمله نظامی به عراق در دولت بوش پسر بود؛ همین چندسال پیش خواهان بمباران مراکز اتمی ایران شده بود.

وی در قضیه سرنگونی پهپاد آمریکایی هم خواهان شدت‌عمل زیادی بود و این درحالی بود که ترامپ به جهت تبعات حمله به ایران با حمله نظامی مخالفت کرد. بولتون از سال‌ها قبل با اپوزیسیون برانداز هم ارتباطات گسترده داشت.

به‌نظر می‌رسد عزل بولتون نشان از آن دارد که ترامپ به این جمع‌بندی رسیده که طی ۱۴ماه آینده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از تندتر شدن سیاست‌خارجی جلوگیری کند.

بولتون در قضیه ونزوئلا هم با حمایت از مخالفان مادورو راهی را رفت که نتیجه‌ای برای آمریکا نداشت.

پیشنهاد بولتون در قضیه کره‌شمالی به ترامپ هم با بی‌توجهی ترامپ روبه‌رو شد. بولتون خواهان عدم‌ملاقات با رهبر کره‌شمالی بود.

قرائن و شواهد نشان می‌دهد روحیه تجاری ترامپ سرانجام خود را در حال نشان دادن است. حضور بولتون که با آمدنش قند در دل اپوزیسیون برانداز آب شده بود؛ نشان داد نگاه به خارج و استمداد از دیگران راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا