خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نجفی هم به اندازه‌ی دیگران شانس دارد

عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: مشخص نیست حتی محمدعلی نجفی که هر بیست و یک رأی را به خود اختصاص داده است نهایتاً شهردار شود و به نظر می‌رسد همه شانس برابر دارند.

«حجت نظری» در باره‌ی نحوه‌ی انتخاب شهردار در جلسه‌ی امروز (چهارشنبه) منتخبان شورا گفت: در جلسه‌ی امروز تمامی اعضای شورای منتخب حضور داشتند و هریک از اعضا می‌توانست اسم سه گزینه‌ی پیشنهادی برای شهرداری را معرفی کند و اهمیتی نداشت که اسم یک گزینه‌ی پیشنهادی چند بار تکرار شود. در مرحله‌ی بعدی که تمامی اسامی مطرح شده روی تخته نوشته شد، تعداد 24 اسم مشخص شد. در نهایت از این بیست و چهار نفر، هفت نفر انتخاب شدند. برای نمونه نفر اول بیست و یک نفر رأی آورد که نشان می‌دهد همه‌ی اعضای به این کاندیدا رأی دادند.

او در انتها خاطرنشان کرد:  مشخص نیست حتی محمدعلی نجفی که هر بیست و یک رأی را به خود اختصاص داده است نهایتاً شهردار شود و به نظر می‌رسد همه شانس برابر دارند.


«جهانگیری قطعاً می‌توانست گزینه‌ی شهرداری باشد»

«ناهید خداکرمی» نیز در پاسخ به خبرنگار انصاف نیوز درباره جلسه‌ی امروز شورا پاسخ گفت: در یک انتخابات بسیار دموکراتیک، خیلی آزاد و بر مبنای اخلاق هر کدام از اعضای شورا با رأی مخفی سه نفر از کسانی که به نظر دارای شرایط لازم برای شهرداری هستند را عنوان کردند. از بین افراد معرفی شده دو نفر که از قبل انصراف دادند و آقای آخوندی که اطلاع داده شد در هیأت دولت هستند، از لیست حذف شدند. سپس بین این لیست هر یک از اعضا می‌توانست به هفت نفر رأی دهدکه نتایج آن در رسانه‌ها آمد.

وی ادامه داد: در مرحله‌ی بعدی از این هفت نفر برگزیده شده دعوت می‌شود برنامه‌ی خود را برای مدیریت شهری به شورای شهر ارائه دهند تا بهترین برنامه که می‌تواند شهر را از بحران‌ها نجات دهد و شهر تهران را به نمونه‌ی درخشانی در سطح جهانی تبدیل کند با هماهنگی همه‌ی اعضای شورا انتخاب شود.

خداکرمی درباره‌ی انتخاب جهانگیری به عنوان گزینه‌ی شهرداری تهران افزود: هرچند در خبرگزاری‌ها خبر استعفای جهانگیری از هیأت دولت منتشر شد ولی چون برای اعضای شورا تأیید شده نبود به آن اعتماد نشد در غیر این صورت مهندس جهانگیری قطعاً به عنوان گزینه‌های ما بودند.


«شاید نظر اعضا شورای شهر این است که جهانگیری از دولت خارج نشود»

همچنین «حسن خلیل آبادی»، دیگر عضو متخب شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره روند رأی گیری در جلسه‌ی امروز شورای شهر گفت: از مجموع اسامی پیشنهادی اعضای شورا و پس از حذف اسامی تکراری حدود 23 یا 24 نفر معرفی شدند. پس از آن هرکدام از اعضای شورا به هفت نفر رأی دادند که نتایج آن در اخبار منتشر شد. خلیل آبادی اضافه کرد: تعدادی ازافراد پیشنهاد شده انصراف داده بودند.

وی درباره‌ی کاندیداتوری جهانگیری برای شهرداری افزود: چون خبر استعفای جهانگیری برای ما تأیید نشده بود و ایشان دیشب در جلسه‌ای در دولت شرکت کرده بودند و شاید نظر اعضای شورا این نیست که ایشان از دولت خارج شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا