خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله مظاهری: مخالفان دولت، دنبال بر هم زدن آرامشند

آیت الله مظاهری شامگاه دوشنبه در دیدار معاون اول رییس جمهوری با گرامیداشت هفتۀ دولت از خدمات و تلاش های رئیس جمهوری و دولت یازدهم قدردانی کرد.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: کار دولت فعلی در سال گذشته با الطاف الهی آغاز شد که آرامش و امید خوبی در کشور ایجاد کرد و حفظ و صیانت از این آرامش و امید، برای همه خصوصاً دولتمردان امری ضروری و لازم است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از مخالفان دولت، به جای نقد منطقی، به دنبال بر هم زدن آرامش و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور هستند، گفت: این روش غیراخلاقی و نادرست است.
آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: دولت محترم و سایر قوا و مسئولان باید با تدبیر و دقّت، از اینگونه برخوردها عبور کنند و از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به وجود آید، از این رو باید در اظهار نظرها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیّت و تدبیر را مراعات کنند.
آیت الله مظاهری با قدردانی از تلاش های صادقانه و مواضع مثبت آقای جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور، به مشکل بزرگ آب در استان اصفهان اشاره کرده و افزود: مسالۀ زاینده رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئلۀ ملّی است و به استان اصفهان اختصاص ندارد؛ از این رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامۀ بلندمدّت نیاز دارد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان از صبر و استقامت مردم و خصوصاً کشاورزانی که در اثر معضل آب در استان اصفهان به خصوص در مناطق شرق این استان، با مشکلات بسیار عدیده و پیچیده ای روبرو شده اند، تشکّر کرد.
ایت الله مظاهری از دولت و خصوصاً وزارت نیرو خواست تا با سرعت عمل و دقّت کارشناسی، اقدامات راهگشای خود را عملی کنند و پیش از آنکه دامنۀ معضلات کنونی وسیع تر شود، چاره اندیشی لازم را انجام دهند.
آیت الله مظاهری افزود: هیچکس اعمّ از مردم و مسئولان استان، در مسئلۀ آب به دنبال زیاده خواهی و تعرّض به حقوق دیگران و نظایر آن نیستند.
وی خاطرنشان کرد: تمام سخن مردم و مسئولان این است که قانون و مصوّبات متعدد دولت در این زمینه، اجرا شود و طرح های نیمه کاره ای که از سال ها قبل متوقّف مانده است، به اتمام رسانده شود و حقوق شرعی و قانونی کشاورزان و همچنین خسارت های آنان بدون اهمال و منت پرداخت گردد.
آیت الله مظاهری یکی از مهم ترین را هکارهای حل معضل آب در استان را جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب و ممانعت از تصمیمات سلیقه ای و غیرکارشناسی و نگاه های بخشی و باندی دانست.
وی تأکید کرد: درمان بسیاری از معضلات کشور، التزام به قانون و موازین قانونی است.
وی در پایان سخنان خود، از خدمات و تلاش های بی وقفۀ استاندار اصفهان در پیگیری معضل آب و مسئلۀ زاینده رود، تشکر و قدردانی کردند.
پیش از سخنان آیت الله مظاهری، معاون اول رییس جمهوری طی سخنانی با اشاره به مشکلات خارجی و داخلی پیشِ روی دولت، جهت گیری دولت یازدهم را برای حل و فصل و اصلاح مسائل اقتصادی و کاهش رکود تورمی، بسیار جدی برشمرد.
اسحاق جهانگیری تأکید کرد: مشکلات مهمی مانند بیکاری و گرانی که موجب رنج و زحمت برای مردم بزرگوار شده از جمله معضلات بزرگی است که دولت عزم خود را برای اصلاح آن جزم کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری، مشکل آب در استان اصفهان را جدی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که مجموعۀ تصمیمات اخذ شده در این سفر و نیز اقدامات و تصمیماتی که قبلاً در دولت اتخاذ شده است، باعث رفع دغدغۀ مردم و مسئولان اصفهان شده و با تدبیر و درایت معضل آب در این استان حل شود.
در این دیدار که وزرای نیرو، جهادسازندگی، ورزش و جوانان و نیز معاون علمی و فنّاوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند، پس از سخنان آیت الله مظاهری، مهندس چیت چیان وزیر نیرو، طی گزارشی از تصمیمات و اقدامات وزارت نیرو برای حل معضل آب زاینده رود، ادامۀ طرح تونل گلاب2 را اعلام کرده و تأکید کرد: پروژۀ تونل گلاب2 حق قانونی استان اصفهان است و ادامه و اتمام این طرح را ضروری می دانیم از این رو قطعاً طی چند روز آینده، عملیات این پروژه ادامه می یابد.
وزیر نیرو در زمینۀ پروژۀ تونل بهشت آباد نیز اظهار کرد: این پروژه نیز یک کار لازم و ضروری برای حل مشکل آب در استان های اصفهان، یزد و کرمان است و ان شاء الله از ابتدای سال آینده، عملیات اجرائی آن آغاز می شود و هیچ تردیدی در اجرای این پروژه وجود ندارد و ابعاد و مسائل کارشناسی آن با قاطعیت در حال انجام است.
وزیر نیرو با اشاره به اتمام حفاری طرح تونل کوهرنگ 3 که بیش از بیست سال است عملیّات اجرائی آن آغاز شده، تأکید کرد: در سال جاری، آب از طریق این تونل به اصفهان می رسد و کمک مناسبی برای حل معضل آب در استان می شود.
آقای چیت چیان با تأکید بر ذخیرۀ نسبتاً مناسب آب در سد زاینده رود، اظهار کرد: مشکل کشاورزان شرق استان برای کشت پائیزه نیز با جاری شدن آب زاینده رود در آبان ماه امسال، برطرف می شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا