خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتانیاهو: ارتباطات من با پوتین مانع از درگیری اسرائیل و روسیه در سوریه شد

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهار کرد: ارتباطات مستقیم من با رئیس جمهوری روسیه مانع از بروز درگیری تقریبا قطعی میان اسرائیل و روسیه در سوریه شده است.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه “آر بی کی” روسیه در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های روسیه و اسرائیل گفت: بدون تردید ارتباطات مستقیم من با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روابطی بسیار با ارزش برای من هستند و پوتین نیز همین نظر را دارد. این ارتباطات مانع از بروز درگیری در سوریه شده که به دلیل تداخل ماموریت‌های یگان هوایی روسیه و تحرکات نظامی ما در سوریه قطعی بود.

نتانیاهو در ادامه گفت:‌این هماهنگی تنها به یک دلیل و آن احترام متقابل میان من و پوتین بود که محقق شد. ما واقعا بدون هیچ تبعیضی و با روی گشاده و بدون هیچ‌گونه تحقیری با یکدیگر تعامل داریم و صحبت می‌کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: تا زمانی که هر دوی ما در سوریه فعالیت داریم، دو گزینه بیشتر نداریم یا اینکه با یکدیگر درگیر شویم و یا اینکه تحرکات‌مان را با هم هماهنگ کنیم.

وی گفت: تصمیم برای هماهنگی فعالیت‌های نظامی یکی از مهمترین دستاوردهای اسرائیل است و من این مساله و نیز روابطم با پوتین را بسیار ارزشمند می‌دانم.

پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو عصر امروز در سوچی دیداری با پوتین داشته باشد و در این دیدار دو طرف درباره روابط دو جانبه و تحولات خاورمیانه به ویژه سوریه صحبت کنند.

سفر نتانیاهو به روسیه پنج روز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی و پس از اظهارات جنجالی اخیر او درباره الحاق غور اردن در صورت پیروزی در انتخابات انجام می‌شود.

در آستانه سفر نتانیاهو روسیه هشدار داده است، که وعده انتخاباتی نتانیاهو درباره الحاق غور اردن منجر به افزایش تنش می‌شود.

وزارت خارجه روسیه نسبت به طرح اسرائیل ابراز نگرانی کرد و گفت، اجرای این طرح ممکن است به افزایش تنش به شکل حاد در منطقه بینجامد و آمال دستیابی به طرح صلح بین اسرائیل و همسایگان عربش را نقش برآب کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا