خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ريشه يابى شبكه افق و جشنواره عمار

مسعود فروغی، سردبیر فرهیختگان در این روزنامه نوشت: «چرا حرف‌های جلیلی مورد مناقشه قرار گرفت؟‌ وحید جلیلی می‌گوید صداوسیما تحت مدیریت یک گروه «رانتی» است و لیدر آن معاون بیت است، طول عمر این «رانت» هم ۲۶ سال معرفی می‌شود، کافی است برای صحت‌سنجی این گزاره به سه نکته توجه کنیم: اولا جناب جلیلی سال‌ها از همکاران اصلی همان معاونت بیت رهبری بوده، چنانچه در زمانی که این گروه رانتی(!) در حال توزیع رانت بوده‌اند وی آنجا بوده. شاید کسی بگوید خب این اطلاعات حاصل همکاری نزدیک وی است اما این فرضیه به دو دلیل رد است؛ هم اینکه جلیلی دفتر بزرگ «راه» را مدیون استراتژی دفاع حداکثری بیت رهبری از فعالان فرهنگی انقلابی است، بعید است منظور جلیلی این باشد که «من مصداق رانتم» و هم اینکه دعوای الان او این است که «چرا کم دادید؟»

جشنواره عمار که از فتنه ۸۸ پا به میدان گذاشت ایده جلیلی بود اما ایده خالی امکان تحقق ندارد، بدون‌شک اگر معاون بررسی بیت نبود اصل برگزاری این جشنواره نبود تا جناب جلیلی در جایگاه یک مقام ارشد فرهنگی 10 سال جشنواره برگزار کند. جالب‌تر اینکه تلویزیون به‌عنوان بهانه دعوای اخیر «افتتاحیه»، «اختتامیه» و تمام حاشیه‌های عمار را پوشش گسترده می‌دهد. بخش‌های خبری مهم تلویزیون که اتفاقا سریع‌ترین جایی است که باید منویات دفتر رهبری را اجرا کند، تمام‌قد حامی «عمار جلیلی» است. من اشکال ذاتی به این حمایت ندارم، بیشتر در مقام توصیف و «به ‌رو آوردن» نمکی هستم که ایشان میل کرده. ناظران فرهنگی اما می‌توانند از بودجه میلیاردی در اختیار جلیلی سوال کنند که آیا در «راه» استفاده شده یا «بیراه»؟ شاید سال‌ها ماندگاری جناب جلیلی در مقام سوال‌کننده این وهم را برای ایشان ایجاد کرده که فقط دیگران باید جواب دهند و ما چون «عماریم» فقط باید فریاد بزنیم! شاید جلیلی برای این فریاد می‌زند که کسی نپرسد مهم‌ترین دستاورد حضرتعالی در طول یک دهه «میل بودجه» چه بوده؟ آیا گذاشتن «گریم منتقد صداوسیما» توجیه مناسبی برای به‌حاشیه بردن اصل مطلب است؟…

در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن منظور جناب جلیلی این است که کل کار را به ما بدهید، چون در حال حاضر شبکه افق با دستگاه فکری دفتر «راه» اداره می‌شود و برنامه‌هایی دیگر در چندین شبکه دیگر هم برای این دوستان است. منظور خوش‌بینانه جلیلی این است که بقیه تلویزیون را به ما بدهید، یعنی مدیریت فکری جشنواره عمار و شبکه افق بر تمام تلویزیون حاکم شود. میزان بیننده فعلی افق و برنامه‌هایی با ایده «جلیلی» آینده این صداوسیما را نمایان می‌کند، توضیح دیگری نیاز نیست!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا