خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نورعلی تابنده در بیدخت

دکتر نورعلی تابنده قطب دروایش گنابادی که از چند هفته پیش به شهر اجدادی خود، بیدخت سفر کرده است، در مراسم‌های مناسبتی شرکت می‌کند.

به گزارش انصاف نیوز بر مبنای خبرهایی که کانال نزدیک به او، مزار سلطانی منعکس کرده، او در مراسم‌های تاسوعا و عاشورا درباره‌ی فلسفه عزاداری محرم سخنرانی کرده است.

همچنین در سخنرانی اواسط شهریور ماه به مناسبت سفرش به بیدخت، به حفظ نظم و آرامش تاکید کرد و گفت: بیدخت از ۲۰۰ سال پیش جد ما اینجا بود، بزرگ ما ارباب ما یعنی آقای سلطان‌علیشاه. من هم خدا آورد به همینجا. خوشحالم که شماها را دیدم و خوشحالم که شماها من را دیدید، ولی نگرانم از اینکه شماها، بعضی از افراد، این شادی را بهم خراب کنید، بدون اینکه خود بخواهند، بدون اینکه توجه کنند ما چقدر شادیم و … چقدر هم … و چه گنجینه‌ی بزرگی در خاک پنهان کردیم … اگر کسی هم به من محبت دارد کرامت دارد، آرام آرام در و دیوار این مقبره را می‌بوسد و سپس از من خداحافظی می‌کند، میرود منزلش. صدای بلند در اینجا، نه نیاد و صدای بلند و جیغ زدن … مهمان‌های بزرگواری و مهماندار‌هایی داریم که هم خودشان را خراب می‌کنند هم ما را خراب می‌کنند.

وی افزود: همچنین آنها در، خیلی‌ها به زیارت، به زیارت اماکن آمدند با پای برهنه، ما اتومبیل داریم با اتومبیل آمدیم اینجا برهنه نیامدیم با اتومبیل آمدیم ولی لااقل با اتومبیل که آمدیم برهنه نبودیم اینجا، پا برهنه نبودیم، رعایت اینجا را بکنید. شما در هر گوشه‌ای … ده به قول دیگران دهکده یک همچین جایی، در هر گوشه‌ای که بلند صدا کنید صدایش توهین به اینجا است، خیلی آرام باشید. هیچ جنگ و جدال گذشته‌ای در اینجا رخ نمی‌دهد، بنابراین من از همینجا می‌گویم و به همه‌ی شماها توجیه می‌کنم و خواهش می‌کنم که این مساله را رعایت، و رعایت کنید اگر چه بزرگان نیستند، بفهمید دیگران هم بزرگواری … و بزرگواری شما را هم خداوند تایید کند بزرگواران ما ‌… همه‌ی اخوان از بزرگان هستند، به مناسبت بزرگواری این بزرگان، و اینکه ان‌شاءالله از ناحیه این بزرگان هیچ‌گونه …. صادر نخواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا