خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاکستان: هواپیمای نخست‌وزیر هند اجازه استفاده از حریم هوایی پاکستان را ندارد

بنا بر  اعلام دولت پاکستان به کمیساریای عالی هند در اسلام‌آباد، هواپیمای ویژه “اِیر ایندیا وان” که حامل نارندرا مودی نخست وزیر هند خواهد بود، اجازه استفاده از حریم هوایی پاکستان را ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیوز۱۸، دولت پاکستان به تازگی با درخواست هند مبنی بر استفاده از حریم هوایی این کشور در سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به آمریکا مخالفت کرد؛ دولت اسلام‌آباد “وضعیت فعلی در کشمیر” را دلیل این تصمیم عنوان کرده است.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، طی پیامی ویدئویی اظهار داشت کمیساریای عالی هند در اسلام‌آباد را از این تصمیم مطلع کرده‌اند.

این مقام خارجه می‌گوید: “با توجه به وضعیت فعلی در کشمیر و رفتار و قساوت‌های هند در آن منطقه، تصمیم گرفته‌ایم اجازه استفاده از حریم هوایی‌مان را به نخست‌وزیر هند ندهیم”.

مودی روز بیست و یکم سپتامبر به آمریکا سفر می‌کند تا به همراه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مراسمی که برای هندیانِ زاده این کشور در شهر هوستون برگزار خواهد شد، شرکت کند. او همچنین روز بیست و هفتم همین ماه در مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهد داشت.

دولت هند در واکنش به این اقدام، ابراز “تاسف” از تصمیم پاکستان کرده است. راویش کومار، سخنگوی وزارت خارجه هند می‌گوید: “ما درخصوص تصمیم پاکستان در ممانعت از سفرهای ویژه مقامات عالی برای دومین بار طی دو هفته، اظهار تاسف می‌کنیم”.

پاکستان اوایل این ماه، اجازه سفر رام نات کوویند، رئیس‌جمهوری هند را از طریق حریم هوایی خود صادر نکرده بود.

دولت اسلام‌آباد پیش‌تر اقدام به تعلیق مراودات تجاری خود با هند کرده و سرویس قطار و اتوبوس به سوی این کشور را متوقف کرده است.

تنش میان این دو کشور همسایه پس از آن بالا گرفت که دولت هند در پنجم ماه اوت، ماده ۳۷۰ قانون اساسی خود را منسوخ کرد و طی این اقدام، خودمختاری جامو و کشمیر ابطال و این منطقه به دو ناحیه فدرالی تحت حکمرانی هند درآمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا