خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش احمد خاتمی به «جنایت» مسمومیت‌ دانش‌آموزان: کسانی که متدینین را متهم کرده‌اند جرم سنگینی انجام داده‌اند

سیداحمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به «جنایت» مسمومیت دانش‌آموزان گفت: کسانی که در رسانه‌ها متدینین را متهم به این کار کرده‌اند و شایعه افکنی کرده‌اند جرم سنگینی را انجام داده‌اند و رئیس قوه قضائیه نیز در این ارتباط صحبت کردند. ما از رئیس قوه قضائیه که زمینه ساز عفو مناسب متهمین در حوادث چند ماه اخیر بودند. کسانی که فریب خورده بودند از ایشان بخاطر این کار تشکر می‌کنیم ولی از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: انصافا مردم در مراسم جشن نیمه شعبان در سراسر کشور سنگ تمام گذاشتند و طبق آنچه که مسئولان اعلام کردند بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم به جمکران رفتند.

وی با اشاره به اعتقاد شیعیان به موضوع ظهور و فرج امام زمان (عج) تصریح کرد: این اعتقاد تنها اعتقاد شیعی نیست، بلکه اعتقاد بین‌المللی اسلامی است.

وی در همین ارتباط گفت: روزی می‌رسد که از استکبار و دول استکباری خبری نخواهد بود. آن روز خواهد رسید. روزی خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود.

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد حسن غفوری فرد فعال سیاسی و استاد دانشگاه که روز گذشته بر اثر بیماری فوت کرد، گفت: ایشان از نمازگزاران نماز جمعه بود و مقام معظم رهبری نیز امروز بر پیکر ایشان نماز خواندند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مسمومیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حادثه‌ای که این روزها فراگیر و عمومی شده و روزهای اول فقط در قم بود و اکنون در بسیاری از شهرها فراگیر شده است مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان عزیز و عمدتا دانش آموزان دختر است.

وی با بیان اینکه سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر سه برنامه برای آسیب رساندن به نظام داشتند، ادامه داد: برنامه اول آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و آنها در همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورده گفته بودند که اگر یک هفته در خیابان باشند نظام می‌رود ولی زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

خاتمی با بیان اینکه این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چهار تا حرکت نابخردانه، این نظام آسیب نمی‌بیند تصریح کرد: دومین برنامه آنها ایجاد جنگ مسلحانه در کشور بود. آنها آذر ماه رسما اعلام جنگ مسلحانه کردند. فراخوان دادند، ولی هیچ کس به فراخوان‌های آنها توجهی نکرد و از همان اول برنامه آنها ناکام ماند.

خاتمی با بیان اینکه سومین برنامه آنها ایذاء دائمی بود، اظهار کرد: در واقع آنها به دنبال اذیت کردن مردم ایران بودند و این مسمومیت‌های پیاپی پی در پی از مصادیق این اذیت و ایذاء است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در به وقوع پیوستن این واقعیت تلخ یعنی مسموم شدن دانش آموزان هیچ تردیدی نیست، گفت: دشمنان سه هدف را در این چارچوب دنبال می‌کنند. به دنبال این هستند که امنیت را از بین ببرند. همانطور که می‌دانید احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است. آنها می‌خواهند پدر و مادران و دانش آموزان را نگران کنند. در آنها دلشوره ایجاد کنند و این نگرانی و دلشوره را به صورت فراگیر ایجاد کنند. هدف دیگر در این زمینه توقف رشد علمی و تحصیل فرزندان ایران است؛ برخی جاها گفته‌اند که دانش آموزان به مدرسه نروند ولی این همان چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

وی ادامه داد: عاملان و مسببان این اقدامات اتهاماتی به نظام و متدینین در این زمینه وارد کرده‌اند. این از اتهام‌های ۱۰۰ درصد دروغ است. اتهاماتی که در این زمینه مطرح می‌کنند یک دروغ بزرگ است که توسط تعدادی از رسانه‌ها مطرح می‌شود. این دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.

خاتمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند که کسانی که دست به این کارها می‌زنند چه عاملین و چه مسببین باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود و حکم آنها اجرا شود، گفت: ایشان همچنین تاکید کردند که در این رابطه عفوی در کار نخواهد بود. آنچه که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کردند مبنای فقهی دارد. کسانی که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند در حقیقت افساد فی الارض کردند و حکم مفسد فی الارض طبق قانون اعدام است.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه تصریح کرد: جرم شایعه افکنان در این رابطه نیز جرم سنگینی است. کسانی که در رسانه‌ها متدینین را متهم به این کار کرده‌اند و شایعه افکنی کرده‌اند جرم سنگینی را انجام داده‌اند و رئیس قوه قضائیه نیز در این ارتباط صحبت کردند. ما از رئیس قوه قضائیه که زمینه ساز عفو مناسب متهمین در حوادث چند ماه اخیر بودند. کسانی که فریب خورده بودند از ایشان بخاطر این کار تشکر می‌کنیم ولی از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

خاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به در پیش بودن نوروز و چهارشنبه سوری تصریح کرد: ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم، بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. متنها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه‌، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل و … را پاس می‌داریم منتها به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است و می‌بینید که هنوز چهارشنبه سوری نیامده ولی تعدادی از نوجوانان و جوانان بخاطر حوادث ناشی از این موضوع آسیب دیده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید در اسفند ماه اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم. مردم و مسئولان نگاه تکریمی به شهدا و خانواده‌های شهدا دارند و این نگاه باید ادامه پیدا کند. امام فرمودند شهدا نور چشم‌های ما هستند.

وی تاکید کرد: از بازماندگان شهدا نیز می‌خواهیم حریم پدرهای خود را آنچنان که تا الان نگهداشته‌اند نگهدارند و رفتارشان فاخر باشد و آنها باید بدانند پدرشان ناظر رفتارهایشان هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا