خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا حضور زنان در هیجان فوتبال تاثیر دارد؟

مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از ماه گذشته برای تیم ملی فوتبال ایران آغاز شد و ایران در مقابل تیم ملی هنگ کنگ در زمین این کشور به پیروزی رسید. حالا تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود امروز با تیم ملی کامبوج بازی خواهد کرد، این بار در ایران. اولین بازی ملی که قرار است زنان بتوانند به ورزشگاه بروند.

چیا فوادی: زنان دهه 70 تا 80 علاقه بیشتری به فوتبال دارند

چیا فوادی سردبیر سایت فوتبالی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: اگر در بازی‌های مهم اجازه دهند زنان وارد ورزشگاه شوند خیلی اتفاق مثبتی است و به بهبود فضای ورزشگاه و اینکه فحاشی‌ها کمتر شود کمک می‌کند. اگر شما بازی پرسپولیس با کاشیما آنتلرز در فینال جام باشگاه‌های آسیا دیده باشید هیجان بازی‌ بالا بود و اینکه مسائل حاشیه‌ای کمتر شد و فحاشی نکردند. در ابتدا باید مسائل زیر ساخت‌ها از جمله ورود، امنیت، بلیت فروشی، عدم مزاحمت، سرویس بهداشتی تمیز و اینکه به راحتی بتوانند از ورزشگاه خارج شوند فراهم شود تا حاشیه‌ها کمتر شود. از طرفی اگر خانواده‌ی بازیکنان مادر، خواهر، همسر و بچه بتوانند در محل مسابقه حضور داشته باشند انگیزه زیادی به بازیکنان داده می‌شود تا هیجان بازی بالا برود.
او همچنین درباره‌ی نسبت زنانی که مخاطب اخبار فوتبال هستند، گفت: نمی‌توانیم در اپلیکیشن سایتمان تمام شماره‌ها را چک کنیم و ببینیم چند درصد زنان هستند. اما در کامنت‌هایی که می‌بینیم حدود 30 تا 40 درصد مخاطبان ما زنان هستند.
فوادی درباره‌ی اینکه زنان چقدر مثل مردان طرفدار دو آتشه‌ی تیم‌های باشگاهی هستند هم گفت: تجربه‌ای که من در امارات برای تهیه‌ی گزارش جام ملت‌های آسیا داشتم اینطور بود که این میل در زنان نسبت به مردان کمتر است اما نسل 70 تا 80 کم کم پیگیر و دنبال کننده هستند و با وجود شبکه‌های اجتماعی این جو بیشتر شده که نتایج و برنامه‌ی بازی‌ها را دنبال می‌کنند. قبلا فقط نتایج تیم ملی و اینکه اسم دو الی سه بازیکن را می‌شناختند اما با ظهور این نسل 70 و 80 اینکه تیم‌ها و بازیکنان را بشناسند بیشتر می‌شود اما اینکه آمار دقیق بدهم که چند درصد به‌اصطلاح خوره‌ی فوتبال هستند، این را نمی‌شود گفت چون آماری وجود ندارد.

پژمان راهبر: ابتدا شرایط حضور زنان در ورزشگاه نرمال شود

پژمان راهبر سردبیر سایت ورزش سه هم درباره‌ی افزایش هیجان بازی‌ها با حضور زنان گفت: ابتدا باید موانع حضور زنان در ورزشگاه برداشته شود و بعد از مدتی این موضوع نرمال شود تا درباره‌ی این موضوع حرف زد.
او درباره‌ی درصد مخاطبان زن در سایت ورزش سه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: ما هنوز نرم‌افزار یا برنامه‌ای که تشخیص دهد چند درصد زن یا مرد هستند نداریم تا اطلاع دقیقی از مخاطبان داشته باشیم. ولی در حوزه‌ی فوتبال، مخاطبان مرد درصد بیشتری نسبت به زنان دارند.

ابراز امیدواری فیفا به حضور بانوان در آزادی


انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا