خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ایران به ادعای «طرح ترور جان بولتون توسط یک عضو سپاه»

خبرگزاری فارس نوشت: «سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به داستان سرایی جدید مقامات قضایی آمریکا، نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک هشدار داد‌.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات قضایی آمریکا در تداوم اتهام زنی‌های بی پایان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و تداوم سیاست شکست خورده ایران هراسانه، در یک داستان سرایی جدید، اتهاماتی را بدون ارائه مدارک معتبر و مستندات لازم مطرح کرده‌اند.

کنعانی افزود: اینگونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسؤولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا مرتکب شده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این بار، از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

عصر چهارشنبه وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالاً گرفتن انتقام بابت ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بعد از صدور این بیانیه مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد».

ایسنا نوشت: «جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در دوران ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای نوشت: من می‌خواهم از وزارت دادگستری آغاز پیگرد قضایی که امروز از آن پرده‌برداری شده، از اف بی آی برای پشت‌کارش درخصوص یافتن تهدیدات ایران علیه شهروندان آمریکایی و از سرویس مخفی برای محافظت از ما دربرابر تلاش‌های تهران قدردانی کنم.

وی در ادامه مدعی شد: با اینکه در حال حاضر چیز زیادی نمی‌تواند به طور عمومی منتشر شود، یک مسئله غیرقابل انکار است و آن این است که ایران دشمن آمریکا محسوب می‌شود. اهداف ضدآمریکایی آن‌ها تغییری نکرده و تهدید جهانی آن‌ها در حال گسترش است.

بولتون در ادامه اتهامات واهی خود آورده است: بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای 2015 زخمی است که خودمان به خودمان و متحدان نزدیک‌مان در خاورمیانه می‌زنیم. من به اینکه این اتفاق هرگز رخ ندهد، متعهد هستم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرا خود سپاه جواب نمیده؟قبلا که علنا گفته بودند توی خانه شان انتقام می گیریم! نمیشه که تهدید کرد و ساکت ماند؟ میگن ترسیدند و خوبیت نداره!

    1. چهره های ورشکسته و فشل سیاسی همیشه برای اینکه بزرگ جلوه شوند و در رسانه ها تیتر باشند این حماقت ها را انجام میدهند , جان بولتن ،مایک پومپئو ، مسیح علی نژاد ، مصطفی تاج زاده ، ترامپ ، مریم رجبی و زیباکلام و …. در زباله دان تاریخ دفن می شوند و هرگز نام نیکی از خود بجای نخواهند گذاشت

  2. در این مقطع ملاحظات زیادی مطرح است

    ۱-حدود ۶۰۰ هزار ایرانی در آمریکا به سر می برند

    ۲-فرزندان تعدادی از مسئولین نیز در آنجا زندگی
    می کنند.

    ۳-در این برهه از مذاکرات از تنش زدایی پرهیز
    می نمایند و ……..

    فعلا ایران نشان داده است که بی دفاع نیست
    و اگر در آینده آن ها مسئولین ایرانی را هدف
    قرار دهند مسلما مقابله به مثل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا