خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خالق کمپین «نشان ابدی»: شهرداری مقصر است

ساسان سروش، فعال توییتری و اینستاگرامی است که کمپین «نشان ابدی» را در اعتراض به حذف نام کلمه‌ی «شهید» از تابلوی پرچمی برخی کوچه‌های تهران راه انداخته است. او به انصاف نیوز گفت: «مقصر باید مشخص بشود».

او می‌گوید: «دو هفته پیش از ماه محرم، پیام‌هایی مبنی بر حذف کلمه‌ی شهید دریافت کردیم. چند مورد را میدانی بررسی کردیم و این اتفاق افتاده بود. کلیپ‌هایی یک دقیقه‌ای درباره‌ی این موضوع از خانواده شهدا ساختیم. اولین کلیپ را در روز شش محرم در لایو اینستاگرام از کوچه «شهید مهدی‌زاده» منتشر کردیم. عکس شهید و اسم شهید در تابلوی کوچه بود، اما از تابلوی پرچمی حذف شده بود. سپس به منطقه‌ی 12 رفتیم. آنجا هم اسم شهید از تابلوی پرچمی حذف شده بود. به جز دو مورد، در تمامی مواردی که منتشر کردیم نام شهید در تابلوی کوچه هست ولی از تابلوی پرچمی حذف شده است. دو کلیپ دیگر از کوچه‌های شهید معزی و نمازی منتشر کردیم».

سروش ادامه داد: «پس از انتشار این کلیپ‌ها، شهرداری ما را  متهم به دروغگویی و تشویش اذهان عمومی کرد. در کلیپ شهرداری گفته شد که مواردی به نام معزی و نمازی نداریم و هنگام شهید جواد عباسی فیلم را کات زدند و تابلوی پرچمی را نشان ندادند. آنها تابلوی داخل کوچه را نشان دادند و گفتند تابلو کلمه‌ی شهید دارد. ما از 9 خیابان دیگر در مناطق 8، 9 و 16 کلیپ تهیه کردیم. 

صداوسیما اول خط شهرداری را دنبال کرد. پس از گزارش فارس با ما، 20.30 در آن شب کلیپ‌های ما را پخش کرد. بعد از این به خیابان شهید فیاض‌بخش رفتیم، آقای هاشمی می‌گویند که این موارد فتوشاپ است ولی کلیپ ما از صداوسیما پخش شد. این موارد به وجهه‌ی شهرداری آسیب می‌زند. آقای حناچی (شهردار) درباره‌ی این موضوع می‌گویند برای اختصار این کار شده است، اما آقای محمدی (روابط عمومی شهرداری) می‌گوید این دروغ بزرگ است و تکذیب می‌کنند. اگر دروغ بزرگ است، چرا آقای حناچی می‌گوید برای اختصار این کار را کرده‌ایم. ما به 137 هم اعلام کرده‌ایم، امروز به ما اعلام کردند که یک مورد آن اصلاح شده است».

سروش توضیح داد: «این یک اتفاق گسترده در سطح تهران است. با یک توییت و استوری برای مدت سه روز فراخوان دادم و هجده خیابان را به من معرفی کردند. خیلی‌ها می‌گویند این طراحی پشت پرده است، اما مساله‌ی ما سیاسی نیست».

سروش درباره‌ی حمایت اصولگراها از او درباره‌ی این طرح گفت: «نه بحث اصولگرا داریم و نه اصلاح‌طلب. ما انقلابی هستیم. ما علاقه‌ای به ورود به بحث سیاسی نداریم. اگر یک اصولگرا یا اصلاح‌طلب این کار را کرده باشد مقصر است. حرف ما ساده است، ما می‌گوییم هر کسی این کار را کرده است، باید مشخص شود. انگیزه‌ها و هدف نیز باید مشخص شود. 

این صحبت که پیمانکار این کار را کرده، به چند دلیل قابل قبول نیست. دلیل اول گستردگی آن، دلیل دوم این است که پیمانکار بدون نظارت شهرداری کاری نمی‌تواند انجام دهد، حتی اگر شهرداری اطلاعی نداشته، به دلیل اینکه ناظر نبوده است، باز هم مقصر است».

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا