خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: ابتکار «صلح هرمز» برای ایران بسیار جدی است

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، در جمع خبرنگاران خارجی رسانه‌های سازمان ملل گفت: ابتکار صلح هرمز که آقای روحانی آن را مطرح کرده برای ما بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در بخشی از صحبت‌های خود با خبرنگاران گفت: آمریکا قادر نیست با فشار ایران را به زانو در بیاورد.

وی با بیان این که آمریکا از تعهدات بین المللی خارج شده و چه تضمینی است حتی بعد از یک توافق با یک انتخابات همه چیز بهم نخورد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ارتباط با  “صلح هرمز” خاطرنشان کرد: ابتکار هرمز که رییس جمهور مطرح کرده برای ما بسیار جدی است.

دیپلمات ارشد عالیرتبه کشورمان افزود: برخی کشورهای منطقه آنچنان بچه گانه برخورد می کنند که حتی نمی خواهند نام‌خلیج فارس را بیاورند، در حالی که 50 سال پیش بالای سربرگ های دولت عربستان “الخلیج الفارسی”بود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه نخست من و پمپئو بعنوان یک دیپلمات این است که تلاش کنیم از جنگ دوری ورزیم و نه به شروع جنگ دامن بزنیم.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا