خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سلیمی: قوه‌قضاییه با کسانی که «قصه» دختر آبی را علم کردند برخورد کند

حجت‌الاسلام سلیمی، عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خودسوزی سحر خدایاری گفت: چه کسانی قصه دختر آبی را علم کردند؟ قوه قضاییه با آن‌ها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: وضعیت ضریب جینی نسبت به ماه‌های گذشته بدتر شده است. پردرآمدها نسبت به کم‌درآمدها، ۱۴ برابر دریافتی دارند. چه بلایی بر سر مردم آمده که سخنگوی دولت می‌گوید فقط ۲۰۰ هزار نفر ثروتمند داریم که باید یارانه‌شان را قطع کنیم؟ آقای ربیعی! می‌دانید معنای حرف شما چیست؟

[علی ربیعی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه (27 شهریور) هیات دولت درباره آخرین تصمیمات برای قطع یارانه ثرونمندان اظهار کرد: یارانه حدود 700 الی 800 هزار نفر که درآمد بالای میلیاردی در سال دارند قطع می‌شود. برای شناسایی این افراد کار دقیقی انجام شده است و مجموعه‌ هزینه‌هایی که دارند و شاخص‌های همچون خودرو، مسکن و هزینه‌های خانوار مدنظر قرار گرفته است. من آمار دقیق افرادی که یارانه آنها قطع خواهد شد در اختیار رسانه ها قرار می‌دهم.

در آمار ارائه شده توسط سخنگوی دولت آمده است: همانطور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال 1398، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از 200 هزار خانواده پردرآمد «شناسایی» شده و یارانه نقدی به حسابشان وازیر نخواهد شد.]

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد اروپا یک روز بحث ۱۵ میلیارد مطرح می‌شود روز دیگر اینستکس و روز بعد اس پی وی را مطرح می‌کنند. آیا کافی نیست؟ نباید به خودمان بیاییم؟

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خبرنگاری در نیویورک مطلبی در مورد مذاکره ایران و آمریکا گفته است. مسئولان حواس‌شان باشد که کلاه سرشان نرود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به خودسوزی سحر خدایاری گفت: قصه دختر آبی را چه کسانی علم کرده‌اند و برای کشور بحران درست کرده‌اند؟ چه کسانی هزینه گذاشتند؟ آیا نباید با آن‌ها برخورد شود؟ قوه قضاییه با افرادی که از این طریق حیثیت کشور را زیرسوال برده‌اند برخورد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا