خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدگاه رهبری درباره‌ی مولانا چیست؟

ایسنا نوشت: دست‌اندرکاران فیلم سینمایی مست عشق بعد از انتشار فتوای دو تن از مراجع تقلید ویدئوهایی از سخنان رهبری در دیدار با شاعران در چند سال گذشته منتشر کردند.

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی مست عشق (شمس تبریزی) بعد از انتشار فتوای دو تن از مراجع تقلید (آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله نوری همدانی) ویدئویی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران در چند سال گذشته منتشر کردند که حاوی اظهار نظر ایشان درباره دیوان شمس و اشعار مولاناست که در آن به دیدگاه شهید مطهری هم اشاره می‌شود.

رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از شعرا مورخ ۲۵ شهریور ۱۳۸۷:

شعر مولوی را شما ببینید. حالا اگر فرض کنید کسی دیوان شمس را به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش می‌گوید: و هو اصول اصول اصول الدین.

واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول اصول اصول الدین … ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است.

همچنین در بیاناتی دیگر مقام معظم رهبری با اشاره به شخصیت مولوی گفته‌اند: مولوی یک‌سره عرفان و معنویت و حقیقت و اسلام ناب و معرفت توحیدی خالص است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا