خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات طرح نخست‌وزیر گردشی در اسرائیل

رهبران دو حزب سیاسی رژیم اسرائیل یک برنامه گردشی رهبری را به عنوان راهی برای غلبه بر بن‌بست کنونی پیشنهاد دادند؛ بن‌بستی که مانع تشکیل دولت این رژیم از آوریل سال جاری میلادی شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل سه‌شنبه در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود در برنامه گردشی پیشنهاد شده با حزب رقیب آبی – سفید، ممکن است نخستین دوره نخست‌وزیری را به دست بگیرد اما بنی گانتس، رهبر حزب آبی – سفید مدت بیشتری، یعنی تا سه سال از کل چهار سال نخست‌وزیری، را روی کار خواهد بود.

براساس گزارش‌ کانال ۱۳، ایده رهبری دوره‌ای توسط بنیامین نتانیاهو مطرح شده است.

تیم‌های مذاکره‌کننده از این دو حزب سه‌شنبه با یکدیگر دیدار کردند و این دیدار به دنبال نشست روز دوشنبه میان نتانیاهو، گانتس و روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی صورت گرفت. براساس گزارش یدیعوت آحارونوت، طرفین توافق کردند فردی که اول زمام نخست‌وزیری را برعهده می‌گیرد باید کنترل دو تا از سه وزارتخانه یعنی وزارت امور خارجه، خزانه‌داری یا جنگ را به رقیب خود بسپارد.

روزنامه تایمز اسرائیل همچنین در ادامه گزارش خود نوشت: این دو تیم با انتشار بیانیه مشترکی گفتند که این جلسه عملی بوده و جو بسیار خوبی داشته است.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است، این دو تیم اطلاعات جدید را به رهبران خود در خصوص محتوای این نشست ابلاغ خواهند کرد و سپس درباره اقدامات بعدی تصمیم خواهند گرفت. نتانیاهو و گانتس امروز (چهارشنبه) مجددا در محل سکونت ریولین با یکدیگر دیدار خواهند کرد. رئیس رژیم صهیونیستی باید تصمیم خود را تا قبل از دوم اکتبر ( ۱۰ مهر) در خصوص نخست‌وزیر آتی این رژیم اعلام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا