خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار انصارالله به عربستان

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا گفت: پاسخ عربستان به طرح صلح این شورا غیرمسؤولانه است و صبر انصارالله بعد از روزهای اندکی لبریز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رئیس شورای عالی سیاسی در صنعا، پایتخت یمن (مورد حمایت انصارالله) در سخنرانی به مناسبت انقلاب ۲۶ سپتامبر ۱۹۶۲ اظهار کرد، حمله‌ای که یمن در معرض آن قرار گرفته به منزله لکه ننگی بر پیشانی جامعه انسانی و بین‌المللی و به منزله تهدیدی خطرناک علیه صلح و امنیت است.

المشاط به طرح صلحی که ۲۰ سپتامبر جاری اعلام کرد، اشاره کرده و گفت: تاکید می‌کنیم طرف مقابل تاکنون مسؤولانه عمل نکرده و گامی ترغیب کننده برنداشته و تجاوزات هوایی‌اش از ۱۰۰ حمله گذشته و در این حین مرتکب جنایت و کشتارهای بسیاری شده که درباره خشونت‌طلبی آشکاری هشدار می‌دهند.

وی تصریح کرد: در اینجا تاکید می‌کنیم ما طرحی را در تقدیر از تلاش‌های بین‌المللی و تلاش‌های جهانی خواهان صلح مطرح کردیم و اصرار خود را برای کاهش رنج ملت یمن و اجتناب کشور، همسایگان‌مان و کل منطقه از مصیبت‌های جنگ و ویرانی به صراحت گفتیم لذا در تکمیل احترام‌مان به درخواست هر روزه صلح و آنچه برخی عقلا از امید و درک نشان می‌دهند تاکید می‌کنیم پایبندی ما به این طرح منوط به تعهد طرف مقابل به آن است.

وی افزود: درگیری‌ها به حد پیچیده‌ای رسیده که نمی‌توان یکطرفه آن را حل کرد. ما همانقدر که آماده صلح هستیم آمادگی آن را داریم وارد آنچه آنها را مراحل دردناک‌تر می‌نامیم، شویم، روزهای بسیار کمی را صبر کرده و ارزیابی اوضاع می‌پردازیم، ما به خودمان و دشمنان‌مان توصیه می‌کنیم به سمت صلح گام بردارند، ما شاخص‌های مثبت را می‌گیریم و می‌خواهیم بیشتر شوند و به نفع تحقق صلح باشند و مانع از کشیده شدن ما به مسیرهایی که نمی‌خوایم شوند؛ مسیرهایی که هرگز متوقف کردن یا خروج از آنها در آینده آسان نخواهند بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا در ۲۰ سپتامبر طرح صلحی را مطرح کرد و طی آن به توقف حملات به عربستان اشاره کرد و خواستار پاسخ متقابل عربستان شد اما عربستان هیچ پاسخ صریحی به این طرح نداده بلکه به عملیات نظامی خود علیه غیرنظامیان افزوده است.

این در حالی است که مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن از این طرح انصارالله استقبال کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا