خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد لاریجانی: باید پاسخ هر کس که حرفی علیه ما می‌زند بدهیم

«جواد لاریجانی»، دبیر پیشین ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما باید پاسخ هر کسی که در صحنه بین‌المللی حرفی را علیهمان می‌زند بدهیم. البته پاسخگویی زحمت زیادی دارد و ما کمیته ویژه‌ای برای آن داریم و باید برای پاسخگویی جنبه بین المللی نیز اضافه کنیم. ما نباید هیچ زمینه‌ای را برای دفاع از اسلام از دست بدهیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد لاریجانی در آیین تکریم و معارفه معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه این تحولی که در ستاد حقوق بشر در آستانه شروع است تحول مبارک و اندیشیده شده‌ای است، گفت: من سه سال است که راجع به این تحول صحبت می‌کنم.

وی با بیان اینکه من بعد از انقلاب اسلامی چهار موسسه تاسیس کردم، افزود: یکی از این موسسات ستاد حقوق بشر است. با برادر عزیزمان دکتر باقری جلسات زیادی داشتم و از اینکه ایشان به این ستاد می آید بسیار خوشحالم.

لاریجانی با بیان اینکه توجه قوه‌ قضاییه به امور حقوق بشری و مسائل بین المللی از یادگاری‌های دکتر یزدی است گفت: در زمان دکتر یزدی در ابتدا شورایی تشکیل شد و ما هر پنجشنبه خدمت ایشان جلسه داشتیم و تصمیماتی در این زمینه می‌گرفتیم، در نهایت سفر ایشان به تانزانیا اولین حرکت بین المللی قوه قضاییه بود.

وی با بیان اینکه ایده تشکیل ستاد حقوق بشر در اواخر دوره آقای یزدی شکل گرفت گفت: بعد از دوره آقای یزدی مرحوم شاهرودی ستاد حقوق بشر شکل قانونی دادند و در نهایت ستاد تشکیل شد و شروع به کار کرد. همچنین معاونت بین المللی قوه قضاییه در دوره دوم ریاست آقای شاهرودی بر قوه قضاییه تبدیل به اداره بین المللی شد و ستاد حقوق بشر نیز به یک نهاد فراقوه ای ارتقا پیدا کرد و رئیس آن رئیس قوه قضاییه شد و ستاد به عنوان ستاد شکل گرفت.

لاریجانی افزود: ستاد حقوق بشر نهاد بسیار مهمی است. در دوره آقای آملی لاریجانی ستاد گسترش ساختاری پیدا کرد و ایشان تأکید بر تحول محتوایی ستاد نیز داشتند که در مباحث بین المللی بحث های فقهی و فلسفی را پیگیری کنیم. پس پیگیری این بحث‌ها یادگار دکتر آملی لاریجانی است و از کارهای مهمی است که حضرت امام بر آن بسیار تاکید دارند که از هر فرصتی برای معرفی نظام و انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

دبیر پیشین ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه باید پاسخگویی در ستاد حقوق بشر ادامه پیدا کند، گفت: ما باید پاسخ هر کسی که در صحنه بین‌المللی حرفی را علیهمان می‌زند بدهیم. البته پاسخگویی زحمت زیادی دارد و ما کمیته ویژه‌ای برای آن داریم و باید برای پاسخگویی جنبه بین المللی نیز اضافه کنیم. ما نباید هیچ زمینه‌ای را برای دفاع از اسلام از دست بدهیم.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس قوه قضایی گفت: من در حمایت از آقای رئیسی تعهد شرعی و اخلاقی دارم. تعهد شرعی به این دلیل که ایشان منصوب ولی فقیه هستند و تعهد اخلاقی هم به این دلیل که من بیش از ۳۵ سال است که با ایشان رفیق هستم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا