خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله جوادی آملی: قم را از اختلاس و فساد حفظ کنیم

آیت الله جوادی آملی می‌گوید: اولین کاری که در استان قم باید صورت بگیرد این است که از آفاتی مانند اختلاس، فساد و حقوق های نجومی خود را محافظت کنیم و در این زمینه برنامه اساسی داشته باشیم.

به گزارش شفقنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار استاندار قم اظهار داشت: هر استان یک ظرفیت و ویژگی خاصی دارد که باید از این ظرفیت و ویژگی، کمال استفاده صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بیان قرآن کریم این است که برخی شهرها «بلد طیب» هستند، شهر طیب و طاهر به اذن پروردگار میوه طیب و طاهر می دهد. ویژگی شهر قم این است که به برکت اهل بیت علیهم السلام «بلد طیب» است.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اشتغال، رونق تولید و مصون بودن از غده های بدخیمی همچون اختلاس و حقوق های نجومی مصداق میوه طیب و طاهری است که از بلد طیب انتظار می رود. وجود کریمه اهل بیت برای این نیست که فقط ثمره اخروی برای ما داشته باشد بلکه ما باید از وجود ایشان برای آبادی دنیای خود نیز بهره بگیریم لذا می فرماید «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَهً وَفِی الآخِرَهِ حَسَنَهً».

مرجع تقلید شیعیان تصریح داشت: ما در این شهر به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها همه امکانات را در اختیار داریم، اولین کاری که در این استان باید صورت بگیرد این است که از آفاتی مانند اختلاس، فساد و حقوق های نجومی خود را محافظت کنیم و در این زمینه برنامه اساسی داشته باشیم، هرگز نباید در این مسائل آسیب پذیر باشیم و این یک زیر مجموعه فعال و بصیر را می طلبد.

وی با اشاره به برخی طرح های نیمه تمام در شهر قم بیان داشتند: در طرح های نیمه تمام و دیگر معضلات شهر، باید از گذشته عبرت بگیریم؛ معنای عبرت یعنی عبور کردن از جهل به علم، از نقص به کمال، از عیب به صحت، از بیکاری به اشتغال، افسوس خوردن به تنهایی کافی نیست، باید از گذشته درس گرفت و در آینده از اقدامات نسنجیده مشابه جلوگیری کرد.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: سعی ما این باشد که قم از همه لحاظ به ویژه در مساله رونق تولید و حل مشکل بیکاری و رفع معضلات اجتماعی، یک شهر نمونه باشد و دیگر شاهد این حجم از پرونده های قضایی نباشیم، که در این زمینه تقویت امر «تربیت» در آموزش و پرورش می تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان این مطلب که «آنچه جامعه را جذب می کند محبت است» بیان داشت: رفتار درست با مردم بسیار اهمیت دارد، کار اگر مردمی باشد، تشویق خواهند شد و انجام آن را خود به عهده خواهند گرفت و در این صورت دیگر دلسردی و ناامیدی پیش نخواهد آمد.

در ابتدای این دیدار استاندار قم، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته به ویژه در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام، رونق اقتصادی و تولید و ساماندهی فضای اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها خدمت معظم له ارائه نمود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا