خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لیست «پزشکان زیرمیزی بگیر» از کجا آمد؟

در حالی که رییس کمیسیون بهداشت مجلس می گوید «وزارت بهداشت لیست پزشکانی که از طریق پدیده زیرمیزی از بیماران مبالغ گزافی دریافت می‌کنند به مجلس ارائه کرده است»، خبرگزاری رسمی مجلس چند ساعت پیش از آن نوشته بود: «با پیگیری‌ و بررسی‌های میدانی، به لیستی دست پیدا کردیم  که نام 14 پزشک اسم و رسم‌دار در حوزه درمان به چشم می خورد اما نکته قابل تامل معرفی نکردن این افراد و رفتاری صلح‌جویانه از سوی مسئولان برای برخورد با آنان است».
به گزارش انصاف نیوز، چندی پیش در پی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، گزارشی از آن در مجلس قرائت شد که اسامی نمایندگانی که از سعید مرتضوی کارت هدیه گرفته بودند در این گزارش حذف شده بود و تا امروز نیز اسامی این نمایندگان منتشر نشده است، هر چند مرتضوی می گوید به حدود 150 نماینده از این کارت ها داده است.
حالا در باره ی موضوع زیر میزی گرفتن بخشی از پزشکان، خبرگزاری مجلس به جای اینکه به خود موضوع بپردازد و اگر قرار به انتشار اسامی زیر میزی بگیران است، همه ی اسامی را منتشر کند، صرفا با انتشار اسامی اختصاری 14 نفر، موضوع را لوث کرده و شاید می خواهد موضوع کارت های هدیه ی نیمی از مجلسی ها را تحت الشعاع قرار بدهد.
خبرگزاری مجلس نوشته است:
«با پیگیری‌ و بررسی‌های میدانی، به لیستی دست پیدا کردیم  که نام 14 پزشک اسم و رسم‌دار در حوزه درمان به چشم می خورد اما نکته قابل تامل معرفی نکردن این افراد و رفتاری صلح‌جویانه از سوی مسئولان برای برخورد با آنان است. همچنین داشتن لیست سیاه پزشکان صاحب نام از سوی مسئولان وزارت بهداشت و ممانعت از معرفی آنها سوال‌های زیادی را در ذهن مردم به جا می‌گذارد که به راستی دلیل ممانعت از معرفی نام این افراد چیست؟ در هر صورت بعد از پیگیری‌های انجام شده این لیست به دست آمد و مشخص شد این افراد با چه تخصصی و درکدام‌یک از بیمارستان‌ها به صورت علنی بیمار را مجبور به پرداخت زیرمیزی می‌کنند.
نام پزشک / تخصص
م.ع – ی.ن / جراح قلب
ب – س. م / ارتوپد جراح ستون فقرات
م – ن / ارتوپد
ع.ر- ک. م / جراح عروق
ع.ر- ش. ر / جراح مغز و اعصاب
م.ح – م / جراح قلب
ف – ف / جراح پلاستیک
م- ن / گوش و حلق و بینی (ENT)
م.ر- م / گوش و حلق و بینی (ENT)
م.م-ا.آ / جراح زنان
غ.ر- و.ک / جراح عمومی
ن- ن.ه / زنان و زایمان
ع- م.م / جراح عمومی
ج- د / ارتوپد
»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا